Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler v Rakousku prý vydrží

  9:13aktualizováno  9:13
Spekulace o možném odchodu Američanů ze země našeho jižního souseda jsou snad již nadobro vyvráceny. Dojde sice k přeskupení výrobních kapacit a modely změní města původu, ale Chryslery se budou vyrábět v Rakousku dál. Konkrétně typ Voyager, naopak model PT Cruiser převezme ve větší míře mexická továrna Chrysleru.
Chrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser | foto: MAFA - Martin Pinkas

Veškeré diskuse započaly v souvislosti s možným odprodejem závodu Eurostar ve Štýrském Hradci. Chrysler totiž není majoritním vlastníkem dotyčných nemovitostí. Provoz nyní zamýšlí koupit společnost Magna-Steyr. Jak Magna, tak i Chrysler však ujištují, že výroba v Hradci bude pokračovat. "Je to záležitost naší pověsti a férovému přístupu k zaměstnancům," prohlásil prezident Chrysleru Dieter Zetsche.

Soutěžní slovo pro pondělí 4.2.2002:

NEJKOMPLEXNĚJŠÍ

Navíc by byl prý obchod pro Magnu nesmyslný, kdyby měl Chrysler objekt opustit. Jak by poté nový nabyvatel továrny zajišťoval její využití, zní další argument pro zachování výroby. Při přípravě smlouvy, která prý už skoro "leží na stole", se dokonce počítalo s klauzulí upravující setrvání americké automobilky.

Přesto ke změnám v Štýrském Hradci dojde. Výroba PT Cruiseru bude přesunuta do Mexika, neboť v Rakousku byla neúměrně drahá. Thomas Hausch z vedení Chrysleru dokonce hovoří o dodatečných nákladech ve výši 2000 dolarů na jeden vyrobený kus, které byly způsobeny především nákladnou dopravou potřebných dílů. Většina jich prý pochází právě z Mexika, kde se montují Cruisery pro americký trh.

Nezdar PT Cruiseru byl však zapříčiněn nejenom vysokými náklady výroby, ale i slabou evropskou poptávkou. Loni se na Starém kontinentu prodalo pouze 23 884 exemplářů, Američané ale předpovídali podstatně více. Mimo USA si mělo extravagantní Cruiser koupit okolo 50-ti tisíc zákazníků, přičemž většina právě v Evropě.

Šperk z Chryslerovy palety vozů má zaútočit pořádně až letos. Pod kapotou se totiž objeví nově i dieselový motor 2.2 litru od Mercedesu a na ten prý Evropané již netrpělivě čekají. "I my se svezeme na zdejší módní vlně dieselů. Uvidíte znatelný nárůst prodejů," ujišťuje vedení světového konglomerátu DaimlerChrysler.

Naopak modelu Voyager se v alpské zemi daří. Až 80 procent dílů je dodáváno z rozumné vzdálenosti (zástupci Chrysleru toto blíže nevysvětlili), a proto bude produkce posílena. Vůz se bude vyrábět i v provozech ve Steyeru, kde například sjíždí z výrobních linek i dlouhověký Jeep Grand Cherokee či mercedesy třídy E se speciálními úpravami. Šachy koncernu poznamenají i Mercedes-Benz M. Ten se bude nyní vyrábět pouze v americké Alabamě.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.