Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler Vision: komfort za menší peníze

aktualizováno 
na rozdíl od svých bratrů zrozených v USA v roce 1992 na jedné a téže platformě a jezdících pod značkami Dodge Intrepid či Eagle Vision - výhodu v tom, že se na zdejší silnice dostal také v evropských verzích a jako nový se prodával dokonce i v Česku.
Chrysler Vision

Chrysler Vision | foto: AAA Auto Praha

Je tedy přizpůsoben horším než americkým silnicím, o poznání jednodušší je i shánění servisu a náhradních dílů. Přesto v Evropě a potažmo i v Česku není v nejvyšší automobilové třídě vážným konkurentem opravdové evropské klasiky, což neznamená, že by neměl zaryté příznivce, kteří ho upřednostní i před takovými pojmy, jako je BMW či Mercedes. Budou to nejspíš milovníci všeho amerického, kteří za cenu ježdění v autě typicky extravagantního designu, nevšedního pohodlí a bohaté výbavy sleví z požadavků na kvalitu i na jízdní a užitné vlastnosti.
Interiér v kůži, klimatizace, systémy ABS (antiblokovací) i TCS(protiskluzový),

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Chrysler můžete koupit na www.automodul.cz

veškeré ovládání v elektrice, tempomat, stereosystém až s osmi reproduktory, automatická převodovka (v případě jejího ovládání pod volantem také tři místa na předních sedadlech a samozřejmě tři vzadu), někdy i řídicí elektronika AutoStick, která dovoluje automatické i ruční řazení... To jsou jen některé z větších předností, které Chrysler Vision může mít. Ale ani při jejich uznání nelze zapomínat na to, že zmíněný vůz patřil v USA cenou do 20 tisíc dolarů k nejlevnějším a nejdostupnějším. A byť se do Česka dostal také v kvalitnějších evropských verzích, nelze od něj očekávat to, co se ve zdejších končinách tradičně spojuje s luxusními západoevropskými auty: kromě komfortu, který ani visionu určitě nechybí, to jsou bezpečné jízdní vlastnosti stejně jako dlouholetá spolehlivost a trvanlivost. Chrysler Vision má na zdejší poměry příliš měkký podvozek, z čehož plynou jeho hlavní potíže. Relativně brzy mu totiž odcházejí přední nápravy, poloosy a ložiska, problémy bývají s převodovkami, brzdami a bohatou elektrikou a elektronikou. V porovnání s evropskými partnery není vision stejně dobře zpracovaný, což je v tuzemsku, kam se mnohé ze zmíněných vozů dostaly jako ojetiny po těžké službě v USA, často znát. Auta jsou rozklepaná, uvolněná a někdy k tomu ještě špatně udržovaná či neodborně opravená. V té souvislosti je třeba připomenout, že náhradní díly a servis jsou drahé. Vyšší náklady vyžaduje povinné pojištění a případně i havarijní pojištění. Spotřeba v průměru prakticky neklesá pod desetilitrovou mez, naopak, při svižnějším cestování a ve městě nepřehlédnutelně roste - někdy až k 15 litrům na 100 kilometrů. K přednostem vedle už zmíněného komfortu a prostoru, který zvětšuje i hodně kupředu postavené přední okno, patří výkonné (až 214 koní), trvanlivé a tiché motory. V autě se osvědčily úpravy na propan-butanový pohon, což podporuje i velký, plochý zavazadlový prostor. "V případě zájmu doporučuji spíš auta od ročníku 1996, která jsou oproti předchůdcům technicky vylepšená," konstatuje Aleš Kužel z AAA Auto Praha.

MINUSY
- ve srovnání s evropskou konkurencí horší jízdní a užitné vlastnosti
- starší auta jsou obvykle hodně jetá
- pozor na špatně opravované a nedokonale udržované vozy
- podvozky konstruované pro kvalitní americké silnice ve zdejších podmínkách trpí
- hůř dostupné a drahé náhradní díly, dražší servis
- při špatné údržbě problematické převodovky
- méně trvanlivá přední náprava
- vyšší spotřeba hlavně ve městě
- i hodně jetá auta vypadají pěkně, ale ve zdejším provozu se leccos v interiéru uvolní a rozklepe
- sice velký, ale příliš plochý kufr

PLUSY
- relativně nízká cena mladých ojetin
- mimořádný vnitřní prostor
- komfort a pohodlí
- bohatá výbava
- bezproblémové, tiché a výkonné motory
- nevšední design

Chrysler Vision

Základní ceny starších Chryslerů Vision s motorem 3.5 V6:
ročník cena (Kč)
1992/93 140 000
1994 160 000
1995 180 000
1996 200 000
1997 250 000


NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Chrysler Vision 3.5 V6 ročníku výroby 1995 stojí zhruba 180 tisíc korun a konkurenci mu tvoří kupříkladu následující stejně staré vozy: Dodge Intrepid za 170 tisíc, Audi A6 2.6 za 260 tisíc, BMW 530 V8 za 260 tisíc, Citroën XM 3.0 za 150 tisíc, Honda Accord 2.0 za 195 tisíc, Hyundai Sonata 3.0 za 150 tisíc, Ford Scorpio 3.0 za 210 tisíc, Mercedes 124 E 300 za 320 tisíc, Mazda Xedos 9 3.0 za 260 tisíc, Opel Omega 3.0 za 240 tisíc a Peugeot 605 3.0 za 180 tisíc korun. "Chrysler Vision zajímá - stejně jako jiné vozy podobného ražení - zcela specifického kupce: vyznavače amerického stylu a jemu odpovídajících aut," říká Aleš Kužel, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Já bych zřejmě - kdybych už se měl rozhodnout pro luxus - z dané nabídky vzhledem ke svému mládí upřednostnil sportovněji laděný osmiválcový BMW 530. To je auto zcela jiných kvalit než většina zbývajících. Cena ojetiny je ale o dost vyšší, i když na druhé straně - při nákupu nových aut před lety nestál nový BMW 530 V8 o mnoho víc než nový Chrysler Vision 3.5 V6. Kvalitativně ale z porovnávaných vozů stojí na vrcholu mercedes."

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.