Při čelním crashtestu v rychlosti 64 km/h se figurína zastupující řidiče srazila s volantem chrysleru. Z nehody vyvázla s vážným poraněním nohou, velké zátěži by byl vystaven i hrudník.
Testující organizace v komentáři ke špatným výsledkům chrysleru nešetří slovy jako "lenost automobilky zlepšovat bezpečnost“ a "šokující zjištění“.
A tak zatímco se automobilky snaží konstruovat své vozy dnes tak, aby v testech EuroNCAP dosáhly na pět hvězdiček, které znamenají výbornou bezpečnost, Chrysler Voyager dostal pouhé dvě hvězdičky.
Větší ochranu před nebezpečným střetem s volantem přitom může v případě voyageru zajistit kolenní airbag. Automobilka jej však dodává jen k některým verzím vozu, který označuje za rodinné MPV. V Česku mají kolenní airbag podle tuzemského zastoupení americké značky všechny vozy objednané po 1. březnu 2004.
Na start nárazových testů Euro NCAP se postavil i voyager vybavený kolenním airbagem a rázem obstál, když si vysloužil čtyřhvězdičkové vysvědčení.
Další kritiku sklidil tento americký vůz s robustní karoserií za své tvarování přídě, která je nebezpečná při střetu s chodci.
Kromě Chrysleru Voyager otestovala organizace Euro NCAP i další tři vozy. Nejlépe obstálo nové Volvo C30 s pětihvězdičkovým hodnocením. Kabriolet Volkswagen Eos a SUV Chevrolet Captiva dosáhli na čtyři hvězdičky.
Crashtest Chrysler Voyager
|
|
ochrana posádky | (1)* |
ochrana chodců | (0)- |
ochrana dětí v doporučené autosedačce | (4)**** |
Crashtest Volvo C30 |
|
ochrana posádky | (5)***** |
ochrana chodců | (1)* |
ochrana dětí v doporučené autosedačce | (4)**** |
Crashtest Chevrolet Captiva
|
|
ochrana posádky | (4)**** |
ochrana chodců | (2)** |
ochrana dětí v doporučené autosedačce | (3)*** |
Crashtest Volkswagen Eos |
|
ochrana posádky | (4)**** |
ochrana chodců | (2)** |
ochrana dětí v doporučené autosedačce | (4)**** |