Automobilismus v Americe se řídí vlastními pravidly. Nízké ceny paliv, široké silnice bez ostrých zatáček a spousta místa k parkování dovolují navrhovat velká auta s ještě většími, ale ne vždy silnými V6 nebo V8. Důležitější je způsob servírování točivého momentu (téměř plochá křivka v celém rozsahu otáček) a kultivovaný běh motoru.
Auta určená pro americký trh mají obvykle bohatou výbavu, která zahrnuje kožené čalounění, tempomat a samočinnou převodovku.
Americké koncerny se pokoušely expandovat na evropský trh a nabízely tu lépe zpracované verze svých aut, s tužším odpružením, silnějšími brzdami a vznětovými motory. Další fáze byla auta nabízená pod americkou značkou, ale fakticky se jednalo o evropský model „v přestrojení“ – např. Cadillac BLS prodávaný Saabem. Taková různorodost zaručuje, že si každý najde to své.
Se základními opravami amerických aut si poradí jakýkoli servis. V době internetu není sehnání náhradních dílů problém. Základní náhradní díly (brzdové kotouče, destičky, filtry) jsou dostupné dokonce i ve velkoobchodech. Méně často měněné komponenty (např. ložiska kol) lze koupit ve specializovaných obchodech.
Pokud zrovna něco nemají skladem, mohou to objednat. Role majitele auta je omezena na uvedení VIN. Zbytek logistiky obstará zprostředkovatel, který je díky konexím schopen dovézt díl z evropského nebo amerického skladu – nejen nový, ale i použitý.
Na dodání si počkáte čtyři až čtyřicet dnů (díly jsou kvůli snížení nákladů zasílány ve větším počtu). Konečná cena se zohledněním a provize může být o cca třicet procent vyšší než cena dílu v obchodě.