Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chystají se dvě nové malé alfy: 149 a junior

aktualizováno 
Alfy Romeo přibývají na centimetrech i váze. Sportovní srdce milovníků italské značky se roztlučou hlavně při vzpomínkách na řidičské zážitky za volanty starších modelů. Lehkonohost, obratnost a sportovní duch nejen na oko do modelové řady možná přinesou dva modely, které jsou na spadnutí - malý Junior a o něco větší 149.

Alfa Romeo Junior | foto: Italiaspeed

Šéf Alfy Romeo Antonio Baravalle se na konferenci pořádané bankou Morgan Stanley rozpovídal o nových modelech. Slavná italská značka chystá hned dva modely, které nahradí dosluhující 147.

Obě novinky budou postaveny na základech nových fiatů. Junior bude vycházet z Grande Punta, 149 si vypůjčí techniku z Brava. Bližší informace o novinkách zveřejnil server italiaspeed.com.

Junior
Malá alfa jménem Junior zamíří za 18- až třicetiletými řidiči za cenu kolem 16 tisíc eur. K mání bude pouze ve třídveřovém provedení. Po vzoru punta bude mít pár centimetrů nad čtyři metry, podvozek ale dostane oproti malému fiatu aktivní tlumiče.

Na trh přijede v druhé čtvrtině příštího roku, ale spekuluje se o tom, že se v předpremiéře ukáže už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nebo v prosinci v Boloni.

Nejmenší motor má mít objem 1,4 litru, atmosféricky plněný agregát vyvine 95 koní, na vrcholu má stát přeplňovaná 1,8 ve dvou verzích: 190 a 230koňové. Silnější varianta se pravděpodobně dostane do Junioru GTA vybaveného pohonem všech čtyř kol.

149
Větší z chystaných novinek ponese označení 149, logicky tedy bude navazovat na stávající stočtyřicetsedmičku. Umístěná na trhu však má však být výš než 147, do provozu by měla vyrazit v roce 2009. K mání má být pouze pětidveřová varianta karoserie, stejně jako v případě brava. Délka bude sahat ke 4,3 metru.

Podvozek bude vycházet z nového brava, ale pozor, na rozdíl od fiatu dostane 149 víceprvkovou zadní nápravu. I v jejím případě má podvozek aktivně omezovat náklony karoserie v zatáčkách.

Motory nabídnou 120-265 koní. Základ bude tvořit přeplňovaný 1,4 T-Jet, na vrcholu bude šestiválec 3,2 litru spřažený s pohonem všech kol Q4. Ceny mají startovat kolem 28 tisíc euro.

Pro 149 i juniora se prý počítá také s odvozenými modely. Na základech 149 by tak mohlo vzniknout kupé nesoucí klasické označení Giulietta, které nahradí Alfu GT. Junior by měl dát vzniknout roadsteru s plechovou skládací střechou.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.