Diskuze

Vynález desetiletí: bez spojky, a přesto s manuálem

Citlivě povolovat spojku a k tomu přidávat plyn. Mnoho začátečníků ten boj vzdá. Trhavým rozjezdům na několikátý pokus a opakovanému potupnému startování na červené, která se na semaforu zase objevila, je konec. Bosch postavil spojku řízenou elektromotorkem. Teď jen uhádnout, které auto ji dostane.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Co je to za blbost, že sundám nohu s plynu a vyřadí mě spojka? A jak se potom brzdí motorem? Když sundám nohu s plynu a brzdím motorem, je spotřeba nulová, pokud jedu na volnoběh, je tam tak 1-2 litry, podle rychlosti, navíc musím neustále dobržďovat. Nevěřím tomu, že to tak je, tohle se používalo jen u dvoutaktních motorů (volnoběžka), které nemají brzdný účinek ani řídící jednotku, která zavře přívod paliva. Asi to nějak blbě opsali, páč je to uplná kravina.

2 0
možnosti

Taky jsem zvyklý pár set metrů před obcí sundat nohu z plynu. S touhle spojkou bych musel brzdit u každé značky obce a kromě toho, že bych propálil víc benzínu, tak bych ještě častěji měnil brzdové destičky. To je zase vynález... zlatá auta, kde člověk věděl, co a jak pracuje.

1 0
možnosti
Foto

S tím automatickým vyřazením a úsporou se mi to nezdá. Naopak moderní motory by měly být dělány tak, že jestliže jedete z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu, měla by být spotřeba menší než na volnoběh.

0 0
možnosti

"Boj se spojkou končí". Tak to jsem si oddechl, já bojoval už tři dny a tři noci a už to vypadalo, že mě ta spojka dostane :)

0 0
možnosti

To asi byla francouzska spojka...

0 0
možnosti

Hezké, ale automat je automat. ;-)

0 0
možnosti

...... a kampak se podělo brždění motorem ?

0 0
možnosti

Nevěřila bych tomu, ale někteří lidé se opravdu nikdy řadit nenaučí. Skutečnou přebornicí je ovšem v tomhle směru moje tchyně, která je schopná rozjíždět se přískoky i s automatem. ;-D Pro takové lidí má asi toto kurvítko smysl - takže pokud by se montovalo do aut jen jako volitelný prvek na speciální přání zákazníka, proč ne.

0 0
možnosti

Nedokáže li se rozjet někdo s automatem, nerozjede se ani s kopce na neutrál a tenhle nesmysl už asi vůbec ne. Jak už jsem psal níže nemá li někdo cit pro práci se spojkou nemá co dělat za volantem....

0 0
možnosti

Takových vynálezů tu už bylo a jsou všechny na hřbitově. Včetně plynulých a jiných.

V USA se automatky vyrábí jistě 50 let nebo víc a jsou naprosto spolehlivé. Těch 300,000 km na nich uděláte když v nich aspo%n 2x za život vyměníte kapalinu. V USA je automatka ve více než 95% vozidel (včetně nákladních). Dnes je běžně šestistupňová a pečlivě odstupňovaná.

Když zařadím v kopci "P" (parking) tak i bez ruční brzdy necouvnu ani o centimetr a auto v kopci drží na fleku,  po zařazení "D" (Drive) se plynule rozjedu vpřed.

1 0
možnosti

Za odtavení auta pouze na "P" v kopci bez ručky bych Vám být převodovkou urazil pracky :-/

3 2
možnosti

J78a23n 25L93u85k17á54š

27. 6. 2013 14:14

To by mě zajímalo, jak si auto poradí s rozjezdem do prudkého kopce u aut, které navíc nemají ruční "ruční" brzdu? :-)

0 0
možnosti

Takže si to shrňme. Většina diskutujících žádají zavedení nové kategorie na auto.idnes, a to auto.idnes/EK   (elektronická kurvítka). To jen, abychom v tom měli pořádek.

5 0
možnosti

Takze se casteji budou kupovat brzdove desticky, protoze fosili jinak brzdit nedokazou...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...