Čím nižší úřad, tím horší auto

vlády, parlamentu či Senátu - vyjíždějí za služebními povinnostmi v komfortních a drahých limuzínách, nižší šarže cestují i deset let starými vozy Škoda Favorit.
Zatímco představitelé vysokých státních úřadů - vlády, parlamentu či Senátu - vyjíždějí za služebními povinnostmi v komfortních a drahých limuzínách, nižší šarže cestují i deset let starými vozy Škoda Favorit.Předseda Senátu České republiky Petr Pithart využívá stejný vůz jako někteří ministři - BMW 740. Jako druhý automobil má k dispozici Škodu Octavia 1.8 SLX turbo. Místopředsedové Senátu mají jako první vůz rovněž BMW, jako druhé auto využívají Škodu Felicia 1.6. Ještě o stupínek níž stojí v hierarchii horní komory parlamentu šéfové výborů Senátu a senátorských klubů, jimž náleží jen Škody Felicia. O osudech krajů rozhodují hejtmani, kteří prozatím chtějí nakupovat octavie. "Právě probíhají výběrová řízení na vozy pro nejvyšší krajské zastupitele. Hejtmani už se mezi sebou dohodli, že až Škoda představí svůj velký model, který byl nedávno k vidění na autosalonu v Ženevě, ihned si jej třeba ještě v rámci nulté série koupí," říká Stanislav Rampas, zástupce hejtmana v Plzeňském kraji. Ostravský primátor Čestmír Vlček využívá jako služební auto Volkswagen Passat, jehož pořizovací cena byla 800 tisíc korun. Šéf dopravní policie Zdeněk Bambas jezdí Škodou Octavia 1.8 za půl milionu korun. Mnohem méně peněz mohou za vozy vydat šéfové finančních úřadů nebo úřadů práce. "Na celý finanční úřad, kde pracuje 41 zaměstnanců, máme jednu Škodu Favorit 135 LX rok výroby 1993. Najela tisíc kilometrů a bohužel nestačí k tomu, abychom ji mohli operativně využívat. Takže i pracovníci exekučního úřadu musí čekat, až na ně přijde řada," uvádí Miroslav Buryška, který vede finanční úřad v Žamberku. Vůz stejné kategorie má k dispozici šéf Úřadu práce v Třebíči Vladimír Dobiáš. "Jezdím Škodou Felicia 1.3 z roku 1996 a jsem s ní průměrně spokojen." Vedoucí finančního úřadu by se nebránil alespoň malému vylepšení. "Místo favorita bychom uvítali variantu kombi," říká Miroslav Buryška." Lépe je na tom šéf další státní instituce - Krkonošského národního parku. "Používám dvě služební auta, ale nejsou k dispozici jen mně, jezdí s nimi i kolegové," uvádí Jiří Novák. Na běžné silnice vyjíždí ředitel národního parku Škodou Octavia 2.0 za 580 tisíc korun, po lesních a polních vozovkách využije služeb Toyoty RAV 4. Její pořizovací cena přesáhla 800 tisíc korun.