Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čím odtáhnout 155 tun? Naftovým volkswagenem

aktualizováno 
Aby upoutaly na sebe pozornost neváhají automobilky sáhnout po velmi extravagantních kouscích. Loni jezdilo audi po lyžařském skokanském můstku, aby dokázalo kvality pohonu všech kol. Letos se volkswagen prohání po letištní ploše a za sebou tahá obří letadlo.

Touareg táhne obří boeing | foto: Volkswagen

S něčím podobným přišla před časem i Škodovka, když nechala létat vzduchem felicii zavěšenou na jeřábu pouze na dveřích, aby se dokázala, že jde o velmi robustní vůz.

Volkswagen nyní nabízí následující historku. Dva zaměstnanci se měli vsadit, jestli terénní touareg, který je hvězdou výrobního programu německé značky, utáhne dopravní letadlo. Normálně tuto úlohu na letištích plní těžké tahače.

V hlavních rolích se tedy na ploše nakonec doopravdy objevují Volkswagen Touareg V10 TDI, létavce reprezentuje Boeing 747 vážící 155 tun. Místem konání důkazu pro sázku je letiště 40 mil od Londýna.

Aby se vůbec síla desetiválcového turbodieselu přenesla ke kolům, bylo nutné zvýšit hmotnost touaregu. Normálně sahá maximální hmotnost plně naloženého Volkswagenu Touareg V10 TDI jen kousek za hranici dvou tun.

Ocelové pláty a koule přidají před testem další více než čtyřtunové závaží, a vůz tak před zkouškou váží celých sedm tun. Ostatní změny byly jen malé, například se přifoukala kola. Letadlo se připevnilo k vleku.

Sázku vyhrál ten ze zaměstnanců Volkswagenu, který tvrdil, že touareg letadlo utáhne. Může slavit.
Ale to se dalo čekat, jinak by se pravděpodobně automobilka tímto kouskem nepochlubila.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.