Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína už také zvažuje, kdy zakáže auta se spalovacími motory

  9:05aktualizováno  9:05
Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmyslu Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Autosalon Šanghaj 2017 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Sin zatím neposkytl žádné detaily o tom, kdy by měl být takový zákaz zaveden. Británie a Francie již oznámily, že zakážou nové vozy na benzin a naftu od roku 2040 (analýzu čtěte zde). Čína zatím stanovila pouze systém kvót, jak velký podíl musí mít elektrické a hybridní vozy na celkové výrobě automobilek v zemi.

„Některé země si stanovily časový harmonogram, kdy ukončit výrobu a prodej tradičních aut se spalovacím motorem,“ řekl Sin na automobilovém fóru. „Ministerstvo také zahájilo průzkum a vytvoří takový časový plán s příslušnými odděleními. Tato opatření určitě přinesou výrazné změny v rozvoji našeho automobilového průmyslu,“ dodal.

Zákaz prodeje vozů s naftovým a benzinovým motorem by také měl výrazný dopad na poptávku po ropě v Číně, která je druhým největším konzumentem této suroviny na světě. Minulý měsíc státní ropná firma China National Petroleum Corp. (CNPC) uvedla, že poptávka po energii v Číně dosáhne svého vrcholu v roce 2040, o pět let později, než se doposud čekalo, protože roste poptávka po pohonných hmotách.

Čína loni překonala Spojené státy a stala se největším trhem s elektrickými auty na světě. Prodej elektrických vozů nebo hybridních vozů s elektrickým a benzinovým pohonem proti roku 2015 stoupl o 50 procent na 336 000 vozů a na celosvětovém prodeji měla Čína podíl 40 procent. V USA se prodalo 159 620 elektrických a hybridních vozů.

Peking podporuje vývoj elektrických vozů dotacemi na výzkum a pobídkami pro kupce v objemu miliard dolarů. Rozhodl se však přejít na systém kvót, který přenáší finanční náklady na automobilky. Podle navrhovaných kvót musí příští rok elektrické a hybridní vozy činit nejméně osm procent celkové výroby každé automobilky. V dalším roce se tento podíl má zvýšit na deset procent a v roce 2020 na 12 procent. Automobilky, kterým se nepodaří splnit tento cíl, si budou moci koupit kredity od konkurentů, kteří budou mít přebytek. Do roku 2025 pak mají mít elektrické a dobíjecí hybridní vozy na výrobě automobilek v Číně až pětinový podíl.

Peking také nařídil státním energetickým firmám, aby urychlily instalaci dobíjecích stanic, a zvýšily tak přitažlivost elektrických vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.