Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Čína se dere na pozici technologického lídra autoprůmyslu

Čína se stala největším podporovatelem elektrických aut na světě a transformuje tím automobilový průmysl od Detroitu až po Jokohamu. Vláda pumpuje obrovské množství peněz do naplnění vize Číny jakožto vládce technologií zítřka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

V Pekingu a Tianjinu skoro žádná jiné vozidla než elektrická nebo hybridy nejezdí, včetně autobusů (osobní poznatek starý 2 týdny).

0 0
možnosti
Foto

To auto je typicky čínské. Má pěkně šikmé oči.

0 0
možnosti
MG

M76i13r98e60k 89G94a96j64e31r

8. 11. 2017 23:24

Nektera tvrzeni v clanku si protireci. Napriklad toto:

"Přesto zatím čínské firmy nedokázaly prorazit s vlastními modely, a to jak na domácím trhu, tak v zahraničí. ... právník ze Šanghaje Siung Ťiang-chuaj vlastní dva elektromobily čínské výroby a pochvaluje si nízké provozní náklady."

0 0
možnosti
PM

P73e50t72r 43M48i23c16h31a13l

8. 11. 2017 16:54

"Čína na ně zároveň tlačí, aby své poznatky sdílely s místními společnostmi."

No jistě, aspoň to nebudou muset ukrást.

0 0
možnosti
HT

H97o31n77z88a 78T56a90r

8. 11. 2017 15:36

Ty prodejní čísla mi nějak nesedí ? V roce 2016 prodalo přes 600 000 elektrických vozů.

https://www.garaz.cz/magazin/novinky/3002629-3-nejprodavanejsi-elektromobily-ktere-jeste-neznate

0 0
možnosti
LP

Není divu, když jim třeba patří automobilka VOLVO, kde okopírují kde co a dostanou se k patentům. Podobně takto okopírovali naše krásné vánoční ozdoby, jejich jsou ale stejně příšerné, podobně jako čínská auta, která jsou krásná jen na první pohled, snad.

3 0
možnosti
AS

Ano okopírovali, ale z úpravami a za cenu velkých úspor. Počítám. Nebude to nic extra.

0 0
možnosti
MJ

A čemu se kdo diví. Z Číny si mnohé firmy udělali svoji montovnu kvůli nízkým nákladům na výrobu a tím ji prakticky dali své technologie zcela zdarma. Navíc v Číně není snadné podnikat pro nečínskou firmu, ale za peníze je tam možné téměř cokoliv. Ale zdání klame, Číňané nejsou hlupáci a dokáži být velmi kreativní a stávající technologii vylepšit, nebo jí zcela přepracovat. Jako jedni z mála dokážou stavět i gigantické stavby. Takže se s ní pomalu, ale jistě stává technologická velmoc, která Evropu už brzo převálcuje, protože nabídne to, co lidé chtějí a hlavně svou nízkou cenou, na kterou lidé slyší čím dál více. Jo, kde jsou ty časy, že značka Made in byla celkem odlišná, než je tomu dnes. Zase tam, kde je obrovský tlak na cenu, tak Číňan sice dokáže přijít s mnohdy až neuvěřitelnou úsporou, vedoucí ale mnohdy až k neskutečné zmetkovosti a evropské normy by ji šmahem znemožnily, v Číně nikoliv. Nicméně Evropě stačí, aby se to líbilo oku Evropana a mělo velmi lákavou cenou a vydrželo aspoň několik let provozu a mnozí velmi rychle zapomenou na nějakou loajalitu ke značce a své přesvědčení ve stylu "čínské auto nikdy". Lidé prostě chtějí nakupovat levně a Čína jim to ve velkém umožňuje. Třeba trh s mobilními telefony to krásně ukazuje, jak všechnu konkurenci zde totálně převálcovali, bohužel a bude hůř.

3 0
možnosti
JS

Máte pravdu,

nicméně až začne chtít čínský dělník peníze za práci, až se začne stranický sjezd zajímat i o pracovní podmínky, sociální systém či o ekologii a zároveň nebude značně dotovat některé výrobky (jako např. ocel), tak se vše srovná a nevím, čím Čína bude konkurovat světu.

0 0
možnosti
AS

No jestli to je komplet čína, jako běžná dnešní elektronika. Tak to je auto tak na dva roky a pak do šrotu.....

4 0
možnosti
BM

Tak dlouho západní státy přesouvali výrobu do Číny až jim Čína tuto službu oplatí.

0 0
možnosti
SO

Jenže oni už dávno zaměstnávají lidi z celého světa, kteří právě tu invenci mají

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...