Diskuze
Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává
Děkujeme za pochopení.
H46o16n23z98a 93T66a24r
Čína v roce 2017: 52,83 GW nových solárních elektráren
Původní odhady hovořily o tom, že Čína letos přidá 50 GW solárních elektráren. Jako obvykle se ale rudí soudruzi překonali a nadělili si jich dokonce 52,83 GW.
http://www.hybrid.cz/cina-v-roce-2017-5283-gw-novych-solarnich-elektraren
V40í54t 70K47o34u35b68a
Kolik jich tam prodají v přepočtu na obyvatele? Žebříček asi bude trochu jiný.
L45u41b87o93š 87S38m56ě31l36ý
To jsou snadné počty: Čína má cca 1,375 mld. lidí, děleno počtem prodaných elektroaut 777.000 připadá jedno na 1.770 lidí.
Pro zajímavost v bohatším (na obyvatele) Česku to za loňský rok vychází 10,554 mil. děleno 3088 elektroaut = jedno prodané elektroauto na 3.418 lidí.
Jinými slovy, u nás se loni prodalo 2x méně elektroaut v přepočtu na obyvatele než v "rozvojové" Číně
G48e23o23r68g 34K30o47m14b67e38r70e74c
Dalsi masaz, bezte se uz s temi hrackami na baterky vycpat. Na poskakovani po meste jiste dobry ale pro normalniho smrtelnika to je zatim nesmysl.
Kde to jeste muze byt dobry tak to je napr. pujcovny aut. Napr. na cestu na letiste. Vecer preberu rano dojedu na letiste ca. 200 km a odvzdam. Az prijedu vemu z pujcovny a jedu domu. Tady by to nejaky vyhody melo.
D47u84š39a95n 96G59o62g72e15l16a
Nejde o čínskou odhodlanost.V městech neuvidíte motorku s klasickým motorem,jen elektro.V noci nejsou vidět ani slyšet,jde o život.E-auta jsou jen dočasnou nařízenou změnou,to přejde.
M65a46r36t86i44n 84T89e84s85a60ř
Uvidíte. Policajti jezdí na benzínových. Civilové samozřejmě už dávno ne.
D59a33n76i84e50l 17P62a68n82e20k
CAM je sice fajn, ale tenhle odkaz tvrdí, že to je pouze za první polovinu roku H1 2017 https://www.fleetcarma.com/electric-vehicle-sales-united-states-2017-half-year-update/ a vy tu píšete za celý rok 2017. Takže Vám z té statistiky nějak vypadla druhá polovina roku 2017. A to proč? Jo asi proto, že rapidně zvedlo to číslo díky prodejům Tesla? Resp. registracím dodaných vozů Tesla? Nebo je ten údaj nezahrnuje? Ve skutečnosti podle toho druhého odkazu celkový počet registrací je vyšší o 40% než li v roce 2016. Takže žádných 24%. A nebo CAM počítá statistiku jinak?
To samozřejmě nezmění to, že Čína v tom vede, ale ten údaj je výrazně vyšší.
Škoda, že do toho nezapočítáte i prodeje v ČR. Tam ten nárůst o proti loňsku je taky dost zajímavý.
D27a32n53i79e89l 69P19a63n93e40k
https://cleantechnica.com/2017/08/02/100-electric-car-sales-86-2017-us-electric-car-sales-report/ a tenhle tvrdí dokonce nárůst o 86%
M33i71c73h27a96e76l 17K12o76n74e82č40n42ý
Zajímalo by mě kolik % z prodeje nových aut tedy tvoří elektromobily Pozor ne hybridy, ale čisté elektromobily. Z této informace by byl člověk moudrý, ale z informace o kolik % to stouplo o proti minulému roku a ještě smícháno s hybridy??? Když tak alespoň naznačte, kolik by elektromobily při nějaké průměrné ploše, zaplnily fotbalových hřišť a já už si to nějak vypočítám.
J39o60s19e74f 39Š45o91l46t51e22s
Podle té statistiky je to vždy zhruba polovina z toho uváděného množství, ale není tomu tak vždy. Jak jsem tu už uváděl, do statistik pro elektromobily se uvádí výhradně plug-in hybridy, což jsou v podstatě elektromobily, respektive tak mohou více či méně fungovat.
J25o43s52e27f 24Š28o61l88t61e71s
Pokud budou mít do 10 let elektromobily podíl 5–10 % na prodejích, bude to skvělé. Jsem fanda a elektromobil vlastním a věřím, že lidé, kteří na to budou mít, si tu radost a pohodlí dopřejí. A naprosto chápu, že lidé, kteří na to nemají, si koupí něco jiného. Elektromobily nemají za cíl nahradit spalovací motory. Jsou jen jednou z budoucích možností alternativních paliv a dávají smysl, pokud má někdo rodinný dům, garáž a ideálně topí elektřinou (tepelné čerpadlo) a na střeše má FVE. Synergie jsou poměrně značné.
J74a87k59u58b 87S72e10k59e90r18a
Článek je dosti tendence psán. Všude lítají dvojciferné procenta, mega boom a pak se člověk dozví, že je to 777tis z 29milionu, atd. Ještě chybí info, kolik je z toho hybridu. Tam už to žádná hitparáda nebude vůbec, viz čísla z Norska ;-)
D44e34n58i48s 86H29u61m11l
Hybrid není elektromobil, už si to konečně zapamatujte. To by mohlo být za elektromobil označeno každé auto se start-stop generátorem. Primární zdroj energie pro hybridy je stále spalovací motor.
H63o34n88z86a 57T23a93r
A to si představte, že se dá koupit i Plug- in- Hybrid
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...