Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína na autosalonu Moskva: sebevědomí a plagiáty

  13:40aktualizováno  18:10
Sebevědomí čínským automobilkám na autosalonu v Moskvě rozhodně nechybí. Svá hranatá, uvnitř nijak voňavá a od pohledu ještě hůře vyrobená auta přijela do ruské metropole prezentovat spousta značek. Věřili byste, že jednou budou stát "číňani" vedle nissanů, opelů a mitsubishi?

Evropa na invazi čínských automobilek ještě čeká, na ruských silnicích ale už auta z Číny běžně potkáváme. Na moskevském autosalonu tedy nemohly značky zpoza Velké zdi chybět. Na výstavišti jsme jich napočítali dvanáct a až na výjimky se jejich expozice nelišily od těch, které postavili pro svá auta renomovaní výrobci.

Autosalon Moskva - BYD F0 (kopie Toyoty Aygo)

Značky, které v Evropě známe, se protlačily mezi expozice zavedených světových automobilek. Chery, geely nebo brilliance, to jsou auta, která budeme brzy potkávat i v západnějších částech Evropy, než je Rusko.

Nechyběla ani auta, která známe. Třeba FAW Vizi, ve kterém pozná předchozí generaci Toyoty Yaris úplně každý. Podle odborníka na automobilový průmysl Petera Homoly je "čínský yaris" model výsledkem spolupráce mezi Toyotou a automobilkou FAW, která pro japonskou autombilku vyrábí už model Prius.

Autosalon Moskva - FAW Vizi

Autosalon Moskva - FAW Vizi

V Evropě neznámá značka Chana patří k nejstarším v Číně (auta vyrábí od roku 1957). Chce zase na ruský trh uvést malý model Benni, postavený na základech od Suzuki, a chystá ještě dalších sedm modelů. Malé auto s docela pohledným designem odradí při otevření dveří, zmačkané čalounění sedadel moc důvěry nevzbuzuje, do "papundeklově" působících dveří se bojíte trochu víc opřít. Dále do Evropy se Chana naštěstí zatím nechystá.

Auta značky JAC mají podle všeho původ ve starých hyundayích a jejich interiéry patří k těm nejméně voňavým, jaké na moskevském výstavišti potkáte. Automobilka, která auta JAC vyrábí, se jmenuje Anhui Jianghuai Automobile Co. a stojí za pozornost, že mimo jiné jí s designem a vývojem nových modelů pomáhá Pininfarina.

Hejno teréňáků parkuje na stánku další značky ZX. Kromě bojovně se tvářícího speciálu oblepeného ohnivými samolepkami tam najdeme i otuningovaný pick-up s pořádným křídlem vzadu na korbě.

Autosalon Moskva - stánek automobilky ZX

Autosalon Moskva - stánek automobilky ZX

V Česku známe lifan jako značku laciných motorek. Kromě hranatého modelu Breez přivezli také cosi, co vypadá jako čínská parodie na MINIho.

Autosalon Moskva - Lifan 320

Autosalon Moskva - Lifan 320

Hodně pozornosti na sebe poutá značka Great Wall, nejen kvůli jednomu z vůbec největších stánků v moskevském Krokus Expu, ale hlavně kvůli kopiím aut, která známe.

Autosalon Moskva - Great Wall Gwperi

Autosalon Moskva - Great Wall Gwperi

Malý Fiat Panda se u Číňanů jmenuje Gwperi. Auto, které vypadá jako mix několika modelů Toyoty, zase pojmenovali Florid. Hned vedle stojí na stánku automobilky BYD kopie Toyoty Aygo.

Nejzoufalejší expozice moskevského autosalonu vůbec, to je stánek Zotye Auto, automobilky staré tři roky. Špinavá auta, katalogy psané legrační angličtinou a čínsky, tak vypadal ministánek s modelem Zotye2008, jenž až nápadně připomíná japonské Daihatsu Terios. Motory necelé čtyři metry dlouhého SUV - ovšem pouze s pohonem zadních kol - pocházejí od Mitsubishi.

A na závěr specialita od Great Wall - terénní limuzína Hover. Na zádech má hrdý nápis ABS+EBD. Pravděpodobně bude tedy vybavena protiblokovacím systémem brzd s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Stojí za vysvětlení, že auto bez ABS už Evropě snad ani nepořídíte.

Autosalon Moskva - Great Wall Hover II





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.