Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína se blíží: Brilliance Zhonghua

  19:39aktualizováno  19:39
Čínský rodný list, italský kmotr a nízká cena. Zboží z dálného východu se snaží v Evropě prosadit vždy stejnou, ale o to účinnější strategií. Moderní kabát evropského střihu ušije mistr tužky Giorgietto Giugiaro, čínští dělníci pak jako pilné včeličky auto poskládají, zabalí a pošlou na zkušenou na starý kontinent.

Čím si chce koráb s délkou 4,9; šířkou 1,8 a výškou 1,5 metru rozmazleného evropského řidiče získat? 

Našince zaujme lákavá cena, auto velikosti pětkového BMW za 20 tisíc euro (630 tisíc korun) rozhodně není k mání na každém rohu. Kromě pěti lidí auto odveze v pohodlí i 550 litrů zavazadel.

Na dvacet tisíc euro ovšem vyjde zhonghua v maximální výbavě, základní cena by podle posledních informací měla oscilovat kolem 450 tisíc korun! Auto bude pro začátek k mání na německém a možná i lichtenštejnském trhu.

Sluší se upřesnit, že China Brilliance Industrial Holding - výrobce zhounghuy (v překladu: čínský národ), má v Číně na starosti prodej BMW řad 3 a 5.

Zklamáni by neměli být ani zákazníci toužící po pohodlí a nejmodernější technice (parkovací čidla, bluetooth telefon, dvouzónová klimatizace vpředu/vzadu, audiosoustava s DVD a 8 reproduktory, elektricky ovládaná sedadla, střešní okno apod...).

Horší to je s bezpečnostní výbavou. Čínská specifikace má pouze airbagy řidiče a spolujezdce a abs. O dalších airbazích, nebo elektronických pomocnících řidiče si posádka může nanejvýš povídat. 

Čung-chua: Čínský národ vyráží dobýt Evropu

Evropské automobilky zažívají těžké časy. Nejenže léta trpí pod náporem levnější konkurence ze strany japonských a korejských značek, ale teď budou muset odolávat útoku výrobců vozů z Číny ...VÍCE

Jedenapůltunové auto pohání prozatím dvě pohonné jednotky. Nejsilnější, co lze do zhonghuy pořídit, je čtyřválcový 2,4 litr s nijak oslňujícím výkonem 100 kW.

Ani slabší dvoulitr nemá sil na rozdávání. 130 hlavému stádu trvá téměř 14 sekund, než auto rozdovádí na stokilometrovou rychlost.

Zanedlouho má do škály pohonných jednotek přibýt ještě přeplňovaná stopadesátikoňová osmnáctistovka.

Ani s jedním z motorů pod kapotou zhonghuy nebudete atakovat dvousetkilometrovou rychlost, zato se můžete chlubit příznivou spotřebou. Výrobce slibuje, že z 74 litrové nádrže bude v případě dvoulitru ubývat 6,5 litru benzinu každých 100 kilometrů, silnější motor pak má mít průměrnou spotřebu 7,6 litru na 100 km.

K oběma motorům je na výběr ze čtyřstupňové automatické a pětistupňové manuální převodovky. Nejsilnější motor může být spřažen se sekvenčně řazeným automatem.

Brilliance Zhonghua v číslech

 

2,0

2,4

Motor

4 válcový zážehový 16V

4 válcový zážehový 16V

Max. výkon

95 kW/130 k

100 kW/136 k

Max. kroutící moment

173 Nm

200 Nm

Max. rychlost

190 km/h

195 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

13,8

12,5

Prům. spotřeba

6,5

7,6

Pneumatiky

195/65 R15

205/55 R16

Délka x výška x šířka

4880 x 1800 x 1450 mm

Objem kufru

550 l

Objem nádrže

74 l

Přední/zadní náprava

McPherson/Multi-Link

Brilliance Zhonghua

Brilliance Zhonghua

Brilliance Zhonghua

Brilliance Zhonghua

Brilliance Zhonghua

Brilliance Zhonghua

Brilliance Zhonghua

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.