Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína: Sporťák za 170 tisíc a SUV se čtyřhvězdičkovým bezpečím

  7:45aktualizováno  7:45
Crashtesty procházejí se střídavými neúspěchy a netuší vejdou-li se do emisních limitů, skrblivé Evropany ale přesvědčují bezkonkurenčími cenami. Čínská auta už jezdí po silnicích bývalého Sovětského svazu, první nesmělé pokusy se ale odehrávají také na západ od našich hranic. Automobilka Great Wall jede do Paříže se dvěma modely do terénu a Geely chystá pro evropskou mládež sporťák za 170 tisíc.

Great Wall Hover | foto: Great Wall

Geely Beauty Leopard
Malým a relativně laciným sporťákům patřila druhá polovina 20. století. Žádný přebytek výkonu, ale styl a krása. Také socialistickým plánováním spoutaná automobilka v Mladé Boleslavi se zmohla na lehkonohé sportovní auto, které si co do krásy v ničem nezadalo se "západní" konkurencí - Škoda 110R.

V devadesátých letech se ale cosi zlomilo. Z autosalonů se vytratili i poslední mohykáni: VW Corrado, Fiat Coupé, nebo Opel Calibra, poslední rok semlel také Smart Roadster (chystá se obnovení výroby pod značkou AC).

Nové tisíciletí se zhlédlo v "nadupaných" verzích klasických modelů. Pravý "kočkolap", na který se mají hlavně lepit pohledy opačného pohlaví, nahradili vyšlechtění krasavci zkratek RS, GTI, OPC, VTS, ST, RC... Ti sice pekelně rychle odstěhují hromadu věcí, ale také je občas na parkovišti mezi méně potentními bratranci, nesoucími stejné jméno, nenajdete.

Právě do tohoto kusu koláče, který automobilky téměř bez výjimky ponechávají bez povšimnutí, se chce zakousnout leopard (Beauty Leopard) od automobilky Geely.

Krásného Leoparda má čínský výrobce nabídnout Evropě za cenu rumunského rodinného low-endu Dacie Logan. Podle prvních informací by měla cena začínat dokonce pod šesti tisíci euro (170 tisíc korun). Za plně vybavený sporťák geely s motorem vypůjčeným od japonské Toyoty by neměl Evropan zaplatit více než 12 tisíc euro (asi 340 tisíc).

Na délku měří 411 centimetrů, je 1690 mm široký a metr třicet vysoký, rozvor činí 244 cm. Hmotnost 980 kilogramů napovídá, že se šetřilo na materiálech. Pětistupňovou převodovkou ovládané šestnáctiventilové motory pochází od Toyoty. Čtrnáctistovka (1342 ccm) nabídne výkon 85 koní, jedna-pětka (1498 ccm) pak má o sedm koní víc. S oběma agregáty se leopard rozběhne na stoosmdesátku, průměrná spotřeba by měla oscilovat kolem 6 litrů.

Základní provedení má například parkovacího asistenta, kůží čalouněný interiér a multimediální centrum čtoucí DVDčka a MP3. Nejvyšší výbava nabídne mimo jiné elektrická sedadla a tempomat. S bezpečností jsou čínská auta na štíru, jediné co pečuje o bezpečnost posádky ve sporťáku od Geely je ABS a airbag řidiče.

Čínská zeď chce do terénu: Hover a Wingle - K2
Mnohem větší tlačenice je v terénu. Tam má namířeno další čínská automobilka, která si dala symbol své země do názvu. Na autosalon do Paříže doveze automobilka Great Wall SUVčko jménem hover.

Great Wall Hover je klonem už nevyráběného Isuzu Axiom, pod kapotou má 2,4litrový motor od Mitsubishi s výkonem 128 koní a maximem kroutícího momentu na 190 newtonmetrech, které v závislosti na verzi roztáčí kola přední, nebo obou náprav. 462 centimetrů dlouhé, 1800 mm široké a 1712 mm vysoké SUV se rozjede až na 170 kilometrů v hodině. Španělský Autoblog píše, že 1830 kilogramů těžké auto dosáhlo v crashtestech na čtyři hvězdičky. Podle informací Autoblogu se už na říjen chystá zahájení prodeje v Itálii za ceny od 19 tisíc euro.


Pod Eiffelovkou bude hoveru dělat společnost velký terénní pick-up ze stejných stájích zpoza Čínské zdi pojmenovaný Wingle - K2. Ale pozor, auto s očividně čínskou občankou přiváží malou-velkou revoluci. Podle informací serveru Infomotori dojede "Ká-dvojka" na pařížské molo s pomocí prvního čínského commonrailového turbodieselu, který konstruktéři Great Wall vyvinuli ve spolupráci s Boschem. Prozatím je známý jediný údaj: Maximální kroutící moment 225 Newtonmetrů dosahuje motor v rozmezí 1600 a 2600 otáček.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.