Diskuze
Číňané chtějí vyrábět auta v Evropě. Geely má zájem o antverpskou továrnu Opelu
Děkujeme za pochopení.
;-)
je těžko se zavděčit...
Když je někdo číňan, tak se asi lidem nezavděčí....když auta vozí z číny, tak diskutéři idnes reptají. Když tu chtějí koupit závod a zachránit 1500 pracovních míst, tak reptají ještě víc. Čínský vstup do evropy bude probýhat podobně, jako svého času Japonský do usa nebo v nedávné době korejský do EU. Prostě zde nastaví továrny a budou vyrábět auta podle evropského vkusu. V USA se sice mluvilo o krizi automobilového průmyslu, ale ta se dotkla hlavně "amerických" automobilek na severu. Naopak japonské automobilky se usídlily na jihu USA kde byla levnější pracovní síla, nebyly dotlačeny odbory k tak vysokým závazkům a tak krizi přežily v dobré kondici. Příchod čínských firem posílí konkurenci na trhu a zákazním a společnost na tom vydělají. Příchodu se namají důvod děsit obyčejní občané, ani dodavetelské firmy (budou moci dodávat novým odběratelům). Příchodu se děsí hlavně majtelé evropských automobilek, jejich odborové svazy vědomi si toho, že na autech mají přemrštěné marže.
;-)
Re: A na řadu příjde VW, Fiat, PSA ...
Na ředě jsou ty továrny, které jsou ve špatné finanční kondici. Problém celého západního světa je, že dnes žije na dluh. Státní rozpočty jsou schodkové, lidé jsou přímo nuceni do úvěrů a dokonce i stav ekonomiky dnes měříme objemem poskytnutých úvěrů - čím víc - tím líp. Přitom ječtě za první republiky lidé spořili. Čína je ve zcela opačné situaci. Číňané jsou nejspořivějším národem na světě a i z nízkých platů ušetří v průměru 40%. A PRC má obří státní fondy plné peněz. V EU a USA lidé mají platy sice vysoké, ale utrácí je celé a ještě si půjčují. A státy se chovají ještě hůř. Navíc čína má pracovitější lidi, méně regulací a celkově má tržnější hospodářství než západ. Tohle se samozřejmě musí někde projevit. Nemá smysl se zlobit na čínu, ale je třeba se zamyslet a přiučit se, co lze dělat lépe. Evropské podniky v dobré kondici přežijí a udou moci expandovat do číny. Ty špatné padnou a budou převzaty konkurencí.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky
Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...
RD v klidné lokalitě nedaleko náměstí V Hořovicích
Na Radosti, Hořovice, okres Beroun
4 980 000 Kč