Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané chtějí vyrábět auta v Evropě. Geely má zájem o antverpskou továrnu Opelu

  15:58aktualizováno  15:58
O továrnu německé automobilky Opel v belgických Antverpách se zajímá čínská společnost Geely. Oznámil to podle belgických médií šéf vlámské vlády Kris Peeters, jehož kabinet řeší další osud závodu, který by měl skončit provoz na konci roku. V antverpské továrně opel vyrábí astry.

Antverpská továrna Opelu | foto: Opel

Peeters připustil, že se kvůli možné koupi antverpské továrny zaměstnávající kolem 1300 lidí sešel s vedením čínské firmy.

Geely možná zmizí

Samotná značka Geely má podle neoficiálních informací dokonce zmizet s automobilového trhu už v roce 2012. Geely Automotive Holdings se chce soustředit především na posilování značky Volvo na čínském trhu. Automobilka, která patří k největším čínským výrobcům, má kromě evropského Volva ještě další tři značky: Gleagle, Emgrand a Englon. Auta značky Gelly by měla dostat jméno Gleagle.

Ta letos v březnu podepsala s americkou společností Ford Motor dohodu o koupi švédské automobilky Volvo Car za 1,8 miliardy dolarů (asi 345 miliard Kč), což byla dosud největší čínská akvizice zahraniční automobilky.

Filiálka Opelu, nad jejímž dalším osudem se vznáší velká nejistota již dlouhou dobu, patří pod americkou společnost General Motors. Ta na začátku týdne potvrdila, že továrna skončí, protože se nepodařilo najít pro ni nového investora. Ve hře byl prý kromě Číňanů ještě jeden americký zájemce. Tím se potvrdil plán, který firma prezentovala v rámci své masivní reorganizace již v lednu.

Kromě Belgie má Opel továrny například i v Německu, Velké Británii, Španělsku nebo Polsku. "Volba nakonec padla na Belgii také z toho důvodu, že v této zemi General Motors očekával nejmenší odpor zaměstnanců, veřejnosti a vlády. A tento předpoklad vyšel," uvádí Český rozhlas. "Spekulovalo se ovšem také o tom, že německá vláda nabídla GM nějaké peníze za to, aby německé továrny přežily na úkor nějakých jiných."

Geely Gleagle GS Lucky Start

Geely Gleagle GS Lucky Start

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.