Peeters připustil, že se kvůli možné koupi antverpské továrny zaměstnávající kolem 1300 lidí sešel s vedením čínské firmy.
Geely možná zmizíSamotná značka Geely má podle neoficiálních informací dokonce zmizet s automobilového trhu už v roce 2012. Geely Automotive Holdings se chce soustředit především na posilování značky Volvo na čínském trhu. Automobilka, která patří k největším čínským výrobcům, má kromě evropského Volva ještě další tři značky: Gleagle, Emgrand a Englon. Auta značky Gelly by měla dostat jméno Gleagle. |
Ta letos v březnu podepsala s americkou společností Ford Motor dohodu o koupi švédské automobilky Volvo Car za 1,8 miliardy dolarů (asi 345 miliard Kč), což byla dosud největší čínská akvizice zahraniční automobilky.
Filiálka Opelu, nad jejímž dalším osudem se vznáší velká nejistota již dlouhou dobu, patří pod americkou společnost General Motors. Ta na začátku týdne potvrdila, že továrna skončí, protože se nepodařilo najít pro ni nového investora. Ve hře byl prý kromě Číňanů ještě jeden americký zájemce. Tím se potvrdil plán, který firma prezentovala v rámci své masivní reorganizace již v lednu.
Kromě Belgie má Opel továrny například i v Německu, Velké Británii, Španělsku nebo Polsku. "Volba nakonec padla na Belgii také z toho důvodu, že v této zemi General Motors očekával nejmenší odpor zaměstnanců, veřejnosti a vlády. A tento předpoklad vyšel," uvádí Český rozhlas. "Spekulovalo se ovšem také o tom, že německá vláda nabídla GM nějaké peníze za to, aby německé továrny přežily na úkor nějakých jiných."