Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Číňané kupují více MingRui neboli Škodu Octavia

  16:55
Mladoboleslavské automobilce v Číně roste prodej. Plánuje se i nasazení modelu Yeti na tamním trhu. MingRui. HaoRui. JingRui. Že vám tyto čínské názvy nic neříkají? Najdete je ve znacích napsané na autech za známými jmény: Octavia, Superb a Fabia.

Škoda Octavia MingRui | foto: Shanghai Volkswagen

A mladoboleslavské značce se v nejlidnatější zemi světa daří. Za první tři měsíce letošního roku zde prodala 42 707 automobilů, což je oproti stejnému období roku 2009 o 112 procent více. "Očekáváme, že růst bude dál pokračovat. Tento rok bychom chtěli prodat až 200 tisíc vozů, zatímco loni to bylo 123 tisíc," říká Čchang Chaj-liang, ředitel prodeje a marketingu skupiny Volkswagen Group China, do které Škoda patří.

Prodej celé skupiny Volkswagen v Číně za první čtvrtletí narostl meziročně o téměř 61 procent. Kromě běžných značek jako VW či Audi si bohatí Číňané koupili i 185 bentleyů a 44 kusů supersportovního lamborghini.

Samotní čínští řidiči řadí například octavii mezi vyšší průměr mezi nabízenými vozy. Její cena začíná na 123 tisících jüanů (kolem 330 tisíc korun) a končí na 185 tisících jüanů.

Škodovky v Číně frčí

Škodovky se v Číně vyrábějí od poloviny roku 2007 a zatím jich po místních silnicích jezdí kolem čtvrt milionu. Na celkovém prodeji skupiny Volkswagen v Číně mají podíl kolem šestnácti procent, ale podle informací čelných představitelů firmy by se postupně měl vyšplhat až na třicet procent.

Letos se například škodovky budou nabízet už ve 300 prodejnách po celé Číně a plánuje se, že kromě modelů Octavia, Fabia a Superb se rozjede prodej i modelu Yeti.

"Čínský automobilový trh zaznamenává, i v souvislosti s nadále rychle rostoucí ekonomikou, impozantní růst. Souvisí to i s určitým snížením daní při prodeji aut," řekl včera v anglicky psaném listu China Daily Winfried Vahland, který vede skupinu Volkswagen v této zemi. O Vahlandovi se spekuluje jako o budoucím šéfovi mladoboleslavské automobilky.

"Podle aktuálních odhadů se Čína v roce 2010 stane největším světovým automobilovým trhem s počtem přesahujícím 10 milionů prodaných automobilů. Stejný význam, tedy trh číslo 1, bude mít i pro značku Škoda," říká Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí mladoboleslavské automobilky. "Dosavadní křivka nárůstu prodejů, společně s příchodem nových modelů, naznačuje, že v letošním roce by mělo dojít k dalšímu významnému meziročnímu nárůstu o alespoň 50 %," doplňuje.

Omlazena Škoda MingRui

Na chystaném čínském autosalonu se představí omlazený model Octavia MingRui. Stejně jako ve světě, tak i v Číně je Octavia nejprodávanějším modelem značky Škoda. Na místních prodejích Škody se podílí asi 70 %, ve své třídě má tržní podíl více než 2%. Octavií MingRui se loni prodalo přes 85 000, od začátku prodeje v roce 2007 je to celkem 200 tisíc octavií.

"Vozy Škoda vyráběné v Číně jsou přizpůsobeny požadavkům místních zákazníků," uvádí Krauskopf. Na rozdíl od evropských octavií se o pohon všech modelů starají výlučně benzinové motory 1,4 TSI/96 kW (5M/7DSG), 1,6 MPI/77 kW (5M/6A), 1,8 TSI/118 kW (7DSG) a 2,0 MPI/88 kW (5M/6A).

"Vnější design oživuje velkorysejší použití chromu, základní výbava všech modelů obsahuje např. klimatizaci a kola z lehké slitiny," dodává Krauskopf.

Silný Volkswagen v zádech

Velkou výhodou Škody je, že Volkswagen byl první velkou světovou automobilkou, která se rozhodla postavit v Číně svoji vlastní továrnu. První kontakty navázal s Pekingem už v roce 1978, tedy na samotném počátku ekonomických reforem. Společný podnik byl založen o šest let později.

Výrobní haly pak začaly vyrůstat u Šanghaje. Tam se také vyrábělo auto, které dostalo jméno Santana, což bylo určitou dobu dokonce synonymum pro moderní vůz v této zemi. Kvůli prodeji Škodovky do rukou německého koncernu navštívil v roce 1991 první závod Volkswagenu v Číně i tehdejší československý premiér Marián Čalfa.

V rozvoji automobilového trhu má Čína zpoždění. První auto povolily čínské komunistické úřady prodat soukromníkovi až v roce 1976 a autotrh se zde začal prudce rozvíjet teprve od počátku 90. let minulého století.

Škodě odbyt v Číně pomáhá především zlepšovat její prodejní statistiky, ale z výroby aut v "říši středu" má firma přímý zisk i v Česku. V době krize se tak mohla chlubit růstem, i když například výroba v Česku stála.

Ze škodovek vyrobených v Číně jde firmě licenční poplatek. Ten platí čínský Volkswagen za každé auto i za každý typ modelu, který se v Šanghaji vyrábí. Podle výroční zprávy automobilka loni za licenční poplatky z Číny utržila 651 milionů korun.


Škoda Octavia, která sjíždí z výrobních linek čínské Shanghai Volkswagen, se od té vyráběné v Česku liší jen v detailech. Základní verze stojí stejně jako v Česku.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...