Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané okopírovali BMW X1, dostalo masku Škody

aktualizováno 
Čínská automobilka představila další kontroverzní vůz. SUV Brilliance A3 je totiž kopií bavorského BMW X1. V Číně jen vyměnili přední a zadní část vozu. Čumák nově připomíná kombinaci masky škodovek s volhou.

Brilliance A3 | foto: naikontuning.com

Čínská kopie nejmenšího terénního BMW je věrná především při pohledu z boku. Rozdíl pozná málokdo. Brilliance A3 ale dostalo svou vlastní čelní masku a přepracována byla také záď vozu. Předek teď připomíná dost nepovedenou kombinaci masky současných škodovek a posledních modelů automobilky Volha.

"BMW a Brilliance jsou partnery ve společném podniku, který vyrábí automobily BMW v Číně. To znamená, že vozy značek BMW a Brilliance jsou vyráběny v sousedících halách a jsou lakovány ve stejné lakovně," vysvětluje odborník na čínský autoprůmysl Peter Homola.

BMW X1 v akci

Jak jezdí originál čtěte zde

SUV Brilliance A3 je poháněno čtyřválcem 1,6 litru původem od Mitsubishi. Vůz není jediným kontroverzním modelem v repertoáru čínských automobilek. 

Brilliance A3

Brilliance A3

BMW X1

BMW X1

Automobilka BAIC před nedávnem třeba představila MPV BC301Z, které jako by z výfuku vypadlo Mercedesu B. Motory 1,3 a 1,5, stejně jako převodovka CVT opět pochází od Mitsubishi nebo také od Hyundaie. Auta by měla dostat značku BAW a podle všeho nejde o kopie. Automobilka totiž od Mercedesu koupila výrobní linky na model B. Specialitou čínské verze je i karosářská varianta sedan.

Podobný postup už BAIC zvolila dříve. Vlastní totiž výrobní linky na původní modely Saab 9-5 a 9-3. Práva a výrobní prostředky zakoupila od tehdy v problémech se zmítajícího Saabu. I tyto koupené vozy nosí značku BAW.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.