Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané řádí, budou vyrábět Mercedes B s motorem od Hyundaie

aktualizováno 
Mercedes možná brzy ukončí výrobu modelu B, ten však bude žít dál. V Číně mu pod značkou BAW dokonce naroste hrb. Stane se z něj sedan s elektrickým pohonem.

BAW C30 - převlečený Mercedes B | foto: auto.163.com

Mercedes třídy B nebyl tak úspěšný, jak výrobce doufal a tak se tento druhý nejmenší model s třícípou hvězdou na kapotě brzy odporoučí do důchodu. Mercedes se ale snaží vytěžit maximum a tak výrobní linku a práva na model B prodal čínské automobilce Beijing Auto. Ta má s Mercedesem již společný podnik na výrobu modelů řad C a E.

BAW C30 - převlečený Mercedes B

"Béčko" se ale bude objevovat pod značkou BAW. Dostane modelové označení C30 a k dispozici bude v několika provedeních. Jako první vyjede klasický hatchback velmi blízký současnému Mercedesu. Pod kapotou by měl být čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 1.5 litru s výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 225 Nm. Hovoří se i o slabší základní verzi o výkonu 105 koní. Motor možná pochází z jiné spolupráce Beijing Auto. Firma totiž spolupracuje i s korejským Hyundai.

BAW C30 - převlečený Mercedes B

Po obyčejném lehce upraveném béčku ale Číňané překvapí poněkud neobvyklou variantou. Béčko totiž dozadu dostane batoh a stane se z něj sedan. A nakonec se objeví i provedení C30EV s elektrickým pohonem. Elektrická verze pojede maximálně 160 km/h a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd na plně nabité baterie s kapacitou 100 Ah by měl být 200 kilometrů.

BAW C30 - převlečený Mercedes B

C30EV nebude jediným elektromobilem od Beijing Automobile Works. Automobilka totiž vlastní licenci a výrobní linky na starší generaci Saabu 9-3 a předchozí 9-5. A i tyto vozy podle všeho v Číně dostanou své elektrické varianty.

Stejně jako převlečené saaby i čínské Béčko vyrazí za zákazníky v příštím roce.





Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.