Mercedes třídy B nebyl tak úspěšný, jak výrobce doufal a tak se tento druhý nejmenší model s třícípou hvězdou na kapotě brzy odporoučí do důchodu. Mercedes se ale snaží vytěžit maximum a tak výrobní linku a práva na model B prodal čínské automobilce Beijing Auto. Ta má s Mercedesem již společný podnik na výrobu modelů řad C a E.
"Béčko" se ale bude objevovat pod značkou BAW. Dostane modelové označení C30 a k dispozici bude v několika provedeních. Jako první vyjede klasický hatchback velmi blízký současnému Mercedesu. Pod kapotou by měl být čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 1.5 litru s výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 225 Nm. Hovoří se i o slabší základní verzi o výkonu 105 koní. Motor možná pochází z jiné spolupráce Beijing Auto. Firma totiž spolupracuje i s korejským Hyundai.
Po obyčejném lehce upraveném béčku ale Číňané překvapí poněkud neobvyklou variantou. Béčko totiž dozadu dostane batoh a stane se z něj sedan. A nakonec se objeví i provedení C30EV s elektrickým pohonem. Elektrická verze pojede maximálně 160 km/h a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd na plně nabité baterie s kapacitou 100 Ah by měl být 200 kilometrů.
C30EV nebude jediným elektromobilem od Beijing Automobile Works. Automobilka totiž vlastní licenci a výrobní linky na starší generaci Saabu 9-3 a předchozí 9-5. A i tyto vozy podle všeho v Číně dostanou své elektrické varianty.
Stejně jako převlečené saaby i čínské Béčko vyrazí za zákazníky v příštím roce.