Maserati Cinqueporte

Maserati Cinqueporte | foto: la Repubblica

Cinqueporte - kombík, ke kterému se Maserati nehlásí

  • 13
Jsou lidé, kteří se v autě s cenovkou pod 3 miliony korun na veřejnosti ukázat nemohou. Co si má pak takový boháč počít, když potřebuje třeba praktického kombíka? Pokud chce v maserati odvézt víc než čtyři lidi a obvyklou nálož kreditek a golfových holí, musí zavolat do Itálie. Třeba panu Stolovi ze StudioTorino.

Nejprve si probereme počty. Čtyři je po italsku "quattro", právě proto se velká luxusní limuzína Maserati jmenuje Quattroporte, má totiž čtyři dveře (italsky "porte"). Pět se pak řekne "cinque", a právě tolik dveří má nový kombík od designéra Alfreda Stoly.

Přestavbu "čtyřdvířka" na "pětidvířko" - neboli cinqueporte -  si u jeho designérského ateliéru StudioTorino objednal neznámý arabský klient. Černobílého kombíka pro objížďění - pravděpodobně naftového - panství ovšem u Maserati moc rádi nevidí.

Dokonce trvali na tom, že nesmí nést znak Neptunova trojzubce, který má každé plnokrevné maserati na čumáku.

Karoserie cinqueporte, jejíž výrobu obstará StudioM, které se na podobně radikání přestavby specializuje,  bude vyvedena dvoubarevně. Spodní část dostane černé lakování se zlatými doplňky, vršek bude v perleťovém odstínu bílé. Počítačové skici prozatím ukazují pouze bílé provedení.

Maserati Cinqueporte


Podle informací deníku la Repubblica nebude kombík maserati v garáži zámožného klienta sám, už se na něj těší smečka ferrari, které prošly již dříve přestavbami podobného ražení. Prý s nimi vyráží na lovy do pouště.

Cinqueporte prozatím existuje v podobě modelu měřítka 1:4. Až do nejmenších detailů vyvedenou maketu klient schválí, vezme se jedno obyčejné quattroporte a bude se řezat, svařovat, a tak dále...

U StudiaM už spekulují, jak to všechno provedou: "Pokud zůstanou zadní sedadla nesklopná, bude modifikace bez problémů, když ale bude klient vyžadovat také sklopnou zadní řadu sedadel, bude třeba stěhovat nádrž a přestavba se trochu zkomplikuje."

"Protože v zemi, kde bude vůz ještě letos jezdit, nemusí mít auta homologaci, nebude s přestavbou problém," dodává Studio M pro Repubblicu.

Cinqueporte má vzniknout v jediném exempláři, je ale možné - jak se často stává, že si klient objedná ještě další, aby měl jedno do zásoby, když cinqueporte pojede na garanční prohlídku," spekuluje italský deník.

Výbava a cena jsou tajné, už podle rozsahu přestavby se ale dá čekat, že obojí bude maximální.

Maserati Cinqueporte


Témata: Ferrari, Itálie, Maserati