Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská auta jsou tady. Na český trh přijíždí falešné BMW X5

  17:57aktualizováno  17:57
Na českém trhu se v říjnu začne prodávat terénní vůz Ceo čínské značky Shuanghuan. Jde o první čínské auto, které přichází na český trh.

Shuanghuan CEO - Nový model vozu CEO čínského výrobce automobilů Shuanghuan byl 25. září představen v Praze. | foto: ČTK

Automobilka v minulosti u modelu Ceo čelila obvinění z plagiátorství. Vůz je v zadní části nápadně podobný BMW X5 a zepředu jej někteří odborníci přirovnávají k Land Cruiseru od Toyoty. V červnu jej bavorský soud zakázal tamnímu dovozci prodávat.

Podle zástupců importérské firmy Lum-Oris má vůz homologaci Euro 4. Auto by mělo podle neoficiálních informací stát kolem 700 000 korun, což je zhruba polovina proti X5 od BMW. I cena Land Cruiseru se pohybuje nad jedním milionem korun. Do konce roku by měla vzniknout síť 16 koncesionářů po celé ČR, která bude čínský vůz nabízet.

popisek SVEZLI JSME SE
VÍME, JAKÉ JE FALEŠNÉ BMW 

Shuanghuan Ceo je sportovně užitkový vůz s pohonem všech kol. Je poháněn benzinovým čtyřválcovým motorem Mitsubishi o zdvihovém objemu 2,4 litru s šestnáctiventilovou technikou. Maximální výkon je 92 kW a nejvyšší točivý moment 190 Nm. V nabídce by měla být i přestavba na LPG. Největší rychlost vozu uvádí výrobce 160 km/h.

Již dříve v letošním roce oznámila společnost Auto Palace Group, že bude do Česka dovážet levné automobily čínské značky Build Your Dreams (BYD).

Společnost A. Charouz Motors již od loňska slibuje prodej vozů značky Brilliance, začít by měl ještě v letošním roce.

Odborníci očekávají, že právě nabídka levných aut z Indie, Číny nebo Rumunska bude mít vliv na celkový pokles cen na tuzemském trhu. Ceny jsou již nyní nejnižší za posledních 15 let především díky silné koruně, velké konkurenci i recesi v západní Evropě.

Shuanghuan CEO


Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.