Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská auta přijela do Frankfurtu přes Itálii, zůstat zatím nechtějí

  11:17aktualizováno  11:17
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na frankfurtském stánku čínské automobilky Changan je slyšet hlavně italština. Stejně jako několik dalších značek zpoza Velké čínské zdi, má na Apeninském poloostrově své designstudio. Changan, to nejsou žádní "nazdárci".

Na čínském trhu je číslo jedna, v celosvětovém měřítku patří automobilce 13. příčka. V disciplíně elektrifikace aut (hybridy, elektromobily) drží 144 patentů.

"Changan je čínská společnost, která má v Turíně designérské studio," prozrazuje skvělou italštinou Číňanka na stánku Changanu, která nechce prozradit své jméno. Changan se na evropských autosalonech prezentuje vůbec poprvé, prý nemá konkrétní plán na vstup na evropský trh, jen se přijel do Frankfurtu na významný světový autosalon podívat a pochlubit se, co umí.

Changan SUV

Changan SUV

Tak trochu to vyjadřuje obecný postoj čínských značek k Evropě. Na nenasytném domácím trhu prodávají tolik, že vstup na evropský trh plný zbytečně rozmazlených zákazníků žádajících stálý přísun novinek vyžaduje příliš námahy a investic, neúměrně k očekávatelnému výsledku. Navíc, Evropan chce ještě záruky a další poprodejní služby. Budování infrastruktury, prodejní sítě, složitá logistika z Číny, to vše vyžaduje spoustu peněz a prodejní objemy, ve které může čínská značka v Evropě doufat, by byly tak malé, že je jednodušší a smysluplnější prodávat doma za Velkou zdí.

Changan je doma v Číně králem, který vlastní další značky, loni prodal celkem 1,4 milionu aut. V Číně s Changanem spolupracuje Suzuki nebo Ford, nyní zakládá společný podnik s francouzským PSA.

Changan Eado

Eado představuje novou platformu, kterou dostanou chystané sériové modely. O pohon se stará motor s objemem 1,6 litru splňující ekonormu Euro 5, má výkon 123 koní a je vybavený systémem start/stop, kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 6,2 litru.

Ve Frankfurtu Changan představuje hned čtyři auta. Vůbec nevypadají špatně. Eado je malý sedan, clover zajímavý koncept sedanu poháněného elektřinou (162koňový elektromotor, li-ion baterie nabíjí šest hodin, maximálka 130 km/h), který museli z pódia, kde pózoval první den autosalonu sundat, a pak ho zas vytlačit zpět. Málem jim při tom z nájezdových kolejnic spadl. Naštěstí se nerozbil, ani nikoho nepřejel.

Changan Clover

Changan SUV vypadá jako příbuzný Audi Q5, je ale menší, dlouhý jen něco málo přes čtyři metry. A sense je zajímavé, 5,2 metru dlouhé a dva metry široké luxusní kupé.

Changan má v plánu vyrábět auta využívající všechny známé druhy pohonů, plánuje prodej elektromobilů, hybridů a dokonce i aut jezdících na vodík.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.