Polskému listu Rzeczpospolita to řekl Peter Bijvelds, který podnik zastupuje v zahraničí. Podle odborníků by si továrna vyžádala investici minimálně miliardy eur (téměř 25 miliard korun).
Představitelé firmy podle listu navštíví Polsko příští měsíc a budou mimo jiné jednat se zástupci ministerstva hospodářství. Společnost Jiangling od roku 2005 prodává na několika evropských trzích svůj terénní automobil Landwind.
Polsko se v uplynulých letech stalo jedním z center výroby automobilů. V prvním pololetí místní závody podle institutu pro výzkum automobilového trhu Samar vyprodukovaly 647 000 vozů, což představuje meziroční nárůst o téměř 35 procent.
Téměř 90 procent polské produkce tvoří osobní vozy. Největším výrobcem automobilů v Polsku je italská společnost Fiat, z jejichž polských závodů v pololetí vyjelo 278 000 nových vozů. Fiat vyrábí v Polsku například pokračovatele legendárního malého vozu 500 a malé pandy.
Polsko je podle údajů Mezinárodní organizace výrobců automobilů (OICA) 20. největším výrobcem automobilů na světě s produkcí kolem 785 000 vozů v loňském roce. V České republice se loni podle OICA vyrobilo 938 527 vozů, což zemi staví na 18. místo.