Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská zeď znovu prolomena: Hover táhne na Itálii

  19:51aktualizováno  15. prosince 12:39
Další auta s rudou knížkou míří do Evropy. Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou. Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji.

Dalším vyslancem věčné říše se tedy v Itálii stane Hover; 4,62 dlouhé, 1,8 široké a 1,71 metru vysoké SUV, kterému ovšem Číňani říkají CUV (Compact Utility Vehicle). Podařená karoserie se přímo vyžívá v klasických off-roadích tvarech a proporcích.

Zavedená konkurence se musí bát
Podle nepotvrzených informací doprovodí hover na italský trh ještě pick-up jménem Deer.

Aby automobilka, po zkušenostech prvního mohykána Landwinda, předešla diskuzím na téma bezpečnost, rozhodla se auta dovážet jako malé náklaďáky, které svazují poněkud mírnější bezpečnostní předpisy.

Great Wall Deer

Italský importér Eurasia Motor Company chce v průběhu tří let prodat 10-12 tisíc aut. V roce 2006 se nováčci zpoza čínské zdi začnou prodávat na 80 místech, o rok později přibude dalších 40 dealerství. Prodej má začít zjara příštího roku, nyní se pracuje na úspěšném zvládnutí crashtestu, který otevře cestu k homologaci na osobní automobily v průběhu následujícího léta.

Do dvou let chce dovozce uvést na evropský trh další modely kategorií městských aut, střední třídy a MPV.

Nájezdové úhly činí 29º vpředu a 27,5 stupně vzadu.

Srdce Mitsubishi
Hoveru pod kapotou vrní čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 litru, který nabídne 130 koní a 195 newtonmetrů. Momentálně motor splňuje emisní normu Euro III, automobilka ale intenzivně pracuje na Euro IV.

Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné; magazínu Motorbox se líbí jeho off-roadový charakter, očekávatelné výhrady pak míří k laciným plastům v interiéru.
Asiat bude k mání s pohonem pouze předních nebo všech kol, obě varianty mají vyvíjet stejnou maximálku - 160 km/h. Great Wall Motors už slibuje verzi na LPG, později přibude i diesel.

Cena základní verze s pohonem 4x2 začne mezi 19 a 20 tisíci EUR. Maximální cenovka nejvyšperkovanějšího Hoveru by neměla přesáhnout 23 000 euro.

DALŠÍ FOTKY ZDE

Velká automobilová zeď
Za jménem Great Wall (Velká zeď) se neskrývá vyhlášená pekingská restaurace, ale automobilka, založená v roce 1984. S jejími akciemi se obchoduje na hongkongské burze a od roku 2007 chce vyrábět 400 000 aut ročně.

Ze 7000 zaměstnanců se jich celá pětistovka zabývá vývojem a výzkumem. Pozornost zaslouží i fakt, že se automobilka snaží plnit evropské normy a již obdržela certifikát ISO 9001.

Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou.

Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji.

Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.