Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané v Ženevě: zlepšují se, ale po lepidle smrdí pořád

  12:00aktualizováno  12:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Modrá mikrododávka je největším smraďochem ženevského autosalonu. Otevřete dveře, nasajete odér lepidla a buhvíčeho a ti s citlivějším nosem mají slzy v očích. Čínské auto se prostě pozná po čichu. Přitom se zlepšují každým rokem. V Ženevě se premiérově představuje značka DongFeng, to poevropštělý Qoros je úplně jiná liga, v Ženevě představuje městské SUV.

Jeden vypadá jako smrsklý Ford Transit, druhý jako by byl z vrhu volkswagenů, alespoň podle tvarování předku. Číňané se snaží tvářit, že neopisují od zavedených značek. DFSK Glory, sedmimístné MPV z Číny, přitom vypadá vcelku rozumně.

Autosalon Ženeva 2015

Značka DFSK je joint-venture mezi automobilkami Dongfeng a Sokon vzniklá v roce 1986. Je to třetí největší čínská automobilka, která vyváží lehké náklaďáky, dodávky a minibusy do celého světa. V Číně prodá ročně kolem dvou milionů aut, ve světě pak další jeden a půl milion. 

DFSK nabízí své vozy i v Evropě, od roku 2013 je mimo jiné na švýcarském trhu. V Česku si dodávky Dongfengu zažily epizodu v roce 2009 - test čtěte zde.

Na autosalonu vystavuje DFSK tři auta. Kromě modré hranaté devítimístné dodávky C37 ještě dva exempláře moderněji vypadajícího rodinného velkoprostoráku s kabinou, ve které je sedm míst rozvrženo ve schématu 2+2+3.

Přestaňte se jim smát

Čínské značky jsou terčem posměchu zavedených automobilek, smích je ale asi začne brzy přecházet. Kromě zápachu vypadá MPV glory vcelku slušně sestavené. V interiéru už nenajdeme prvky, které vysloveně tahají za oči. Snad jen uchycení bezpečnostních pásů a zámku držícího zadní lavici v kufru by mohlo být vyřešeno elegantněji. Převodovka má na letmý omak trochu rachtavé řazení, zdá se ale vcelku přesné. Ovladače jsou okoukané z asijské produkce přelomu tisíciletí, občas by mohly být vyrobené z lepšího plastu.

Dveře odhalí široké prahy, to by mohlo ukazovat na lepší péči o bezpečnost posádky. Zaklapnutí dveří je slušně tlumené, rezonance a plechový zvuk u glory už neuslyšíte.

DFSK Glory

Čínské automobilky najímají evropské designéry a staví v Evropě vývojová centra. Ne proto, že chtějí v dohledné době zahájit ofenzívu na starý kontinent, chtějí jednoduše dohnat zavedené světové značky. A DFSK Glory v mnohém už připomíná korejskou produkci z devadesátých let.

Zajímavé je, že dvě ze tří aut na vystavených v Ženevě opravdu čpí v interiéru lepidly, třetí, které je nejvíce frekventované návštěvníky, už se zdá vcelku vyvětrané. 

Fotogalerie

Glory se představilo v v roce 2013, pod kapotou má benzinovou 1,5 původem od Mitsubishi. Přední kola může pohánět také 1,2litrový turbodiesel.

Qoros zapadl mezi ostatní

Pro Číňany znamená letošní Ženeva návrat na nejdůležitější evropský autosalon po několikaleté odmlce. Dosud hlavně obhlížejí terén. V Číně vyráběný a Izraelským kapitálem financovaný Qoros je ve Švýcarsku už potřetí, ale je to úplně jiná liga. Až se prodeje rozběhnou, mohly by konkurovat evropskému mainstreamu. 

Rozdíl mezi DFSK a Qorosem už je vidět i na pojetí expozice v Ženevě. První má honosný, architektonicky ztvárněný stánek, druhý jednoduchou expozici.

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Najdete na iDNES.cz