Čínské auto pro Evropu odhaleno: Qoros GQ3

aktualizováno 
První ženevská novinka, která je ohlášená, potvrzená a konečně i odhalená na prvních obrázcích, se jmenuje GQ3. Je o to zajímavější, že právě na nejvýznamnějším evropském autosalonu, který se koná vždy začátkem března, odstartuje s tímto středně velkým sedanem nová značka Qoros svou kariéru.

Qoros GQ3 | foto: Qoros

Moderní, líbivý a veskrze evropský design sedanu, který chce konkurovat Volkswagenu Jetta, Opelu Astra Sedan nebo třeba octavii s rapidem, vytvořil Gert Hildebrand, který dával tvář moderní interpretaci legendární značky Mini. 

Značka založená v roce 2007 čínskou automobilkou Chery a izraelskou investiční skupinou Israel Corporation je vůbec plná věhlasných jmen známých od věhlasných značek. Usazená je v Šanghaji, ale právě i kvůli Hildebrandovi má pobočku třeba i v Mnichově.

Qoros GQ3

Už proto, že má velké ambice prorazit v Evropě, kam se jinak čínské automobilky zrovna nehrnou. Evropský zákazník je totiž v porování s jejich dnešní klientelou velmi náročný a tak trochu "potížista" vyžadující inovace, servisní zázemí... Když už se do Evropy auta nebo motorky čínské provenience dostanou, jde snad vždy o iniciativu ze strany Evropanů.

Šéfem izraelské poloviny firmy a viceprezidentem Qorosu (podíl obou společností je přesně poloviční) je Volker Steinwascher, který dříve pracoval ve Volkswagenu. V 90. letech působil za Volkswagen ve Škodě Auto. Prezidentem značky je Guo Qian, šéf Chery.

Na technický vývoj zase Číňané najali jeho kolegu Klause Schmidta, který měl dříve na starosti podvozky u BMW.

Evropští manažeři mohou ambice značky naplnit už proto, že vývoj svěřili osvědčeným dodavatelům autoprůmyslu. Součástky budou dodávat renomované značky Bosch, Continental, TRW nebo Valeo. Multimediální hračky má dodat Microsoft. Technickou platformu pomáhala Qorosu vyvinout rakouská Magna Steyr, která má s takovým outsourcingem velké zkušenosti. Peugeotu vyvinula z konceptu kupé RCZ, pro Mercedes vyrábí karoserie snového supersportu SLS a stavěla i karoserie pro Aston Martin Rapide. Právě u Magny ve Štýrském Hradci (Graz) by údajně měla probíhat výroba qorosů pro Evropu. To má být asi 10 procent plánované 150tisícové roční produkce, zjistil italský automagazín Quattroruote. Časem by se značka chtěla s objemem produkce dostat na trojnásobek.

Qorosy budou dostávat čtyřválce 1,2 a 1,6 litru vyvinuté další rakouskou vývojovou kanceláří AVL pro celé Chery.

Qoros GQ3

Už loni při představení projektu nové značky se automobilka holedbala, že po technické stránce nebude za evropskou konkurencí vůbec zaostávat. Nechala se slyšet, že se chce měřit přímo s Volkswagenem. Auta mají být srovnatelné kvality, ale zhruba o deset procent levnější, slíbil Qoros loni.

Fotogalerie

Prozatím jsou známá jediná tři čísla nového auta nové značky: šířka 1 839 mm a až devatenáctipalcové ráfky, uprostřed přístrojovky pak trůní osmipalcový displej informačního a zábavního centra, jehož ovládání má být blízké smartphonům. Výrobce slibuje nejmodernější bezpečnostní systémy, ambice si dělá na maximální možné hodnocení z crashtestů. Byl by to průlom, právě s bezpečností jsou doteď čínská auta na štíru.

Automobilka také vysvětluje význam jména modelu: G bude označovat všechny sedany značky, Q odkazuje na jméno automobilky a konečně trojka říká, do jaké kategorie auto patří.

Qoros GQ3 budou následovat ještě dvě SUV, která ponesou označení HQ3 a XQ3. Podle italského magazínu Quattroruote postaví Qoros právě kvůli oblibě Evropanů v kombících ještě tuto praktičtější verzi a snad i hatchback.

Model se nejprve v druhé polovině letoška začne prodávat v Číně a v roce 2014 dorazí do Evropy. Značka jako celek cílí na mladší zákazníky do 35 let.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Tak si žijí milovníci aut v USA. Vyladí si veterána na tisíc koní

Dodge Super Charger Hellephant SEMA

Tradiční veletrh SEMA v Las Vegas ukazuje, jak si Američané prostřednictvím nejrůznějších doplňků vylepšují svá auta....

Najdete na iDNES.cz