Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínské kopie aut: zloděj křičí „chyťte zloděje“

aktualizováno 
V čínském malém autě Great Wall Peri odhalí kopii Fiatu Panda i necvičené oko automobilového laika. Čínský plagiátor přitom teď podává na Fiat žalobu za špionáž.

Fiat Panda | foto: Fiat

Čínské kopie aut zavedených světových značek zná celá Evropa. A to se ještě ani nezačaly pořádně prodávat.

Když viděl šéf automobilky Luca Cordero di Montezemolo na jednom z autosalonů okopírovanou pandu se značkou Great Wall, prohlásil ironicky: "Alespoň mají dobrý vkus." V roce 2004 se panda stala evropským autem roku.

Tři roky se Fiat soudí s čínskou automobilkou kvůli zřetelné podobnosti peri a pandy. Podává žaloby v Číně i v Itálii. "Italský soud dal za pravdu Fiatu, u čínského zvítězil Great Wall," uvádí automagazín Quattroruote. 

"Nejlepší obrana je útok," řekla si teď čínská automobilka. A podala na Fiat žalobu za údajnou krádež obchodních údajů, týkajících se malého modelu Peri.

Autosalon Moskva 08 - Great Wall GWPeri

Autosalon Moskva 08 - Great Wall GWPeri

Liu Hongkai, právník Great Wall prohlásil, že automobilka podala žalobu u soudu v Shijiazhuangu.

Čínská automobilka tvrdí, že Fiat fotografoval její nové auto ještě před jeho uvedením do prodeje v roce 2007. "V roce 2007 Fiat poslal někoho do provozů Great Wall, aby nafotil snímky utajeného vozu ještě ve fázi vývoje," prohlásil Liu. "Žalujeme Fiat za vniknutí do továrny a krádež tajných informací."

Italská automobilka vydala krátké prohlášení: "Chceme zdůraznit, že za 110 let existence Fiat nikdy nekopíroval a ani nenapodoboval žádného jiného výrobce na světě."

Fiat Panda

Fiat Panda

Great Wall Peri

Great Wall Peri

Čínský špión u Fordu

Špionážní aféra v automobilovém průmyslu se odehrává i na druhé straně Tichého oceánu. Americká policie zatkla Yu Xiangdonga, bývalého zaměstnance automobilky Ford, protože je podezřelý z průmyslové špionáže pro čínskou automobilku Beijing Auto.

Z amerického koncernu prý přinesl novému zaměstnavateli čtyři tisíce dokumentů týkajících se plánů automobilky, včetně návrhů designu chystaných modelů.

Autor:




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.