Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínské novinky: pýřící se papoušek a hybrid

aktualizováno 
Čínské automobilky neúnavně vytahují ze svých vývojových kanceláří nové a nové modely. Dost často jdou tou nejlehčí cestou a okopírují ověřený model cizí automobilky. Občas ale překvapí něčím originálnějším, třeba hybridem, nebo karoserií od věhlasného designéra z Itálie.
Fengyun Coupe II

Fengyun Coupe II | foto: autoblog.com

"Japonsku trvalo 40 let, než se stalo automobilovou velmocí. Korejcům to trvalo 20 let. A myslím, že Číně to potrvá 10 až 15 let," řekl věhlasný Giorgietto Giugiaro.

Čínští výrobci si zaplatili evropské renomované designéry a jejich auta, kterým jsme se ještě na začátku letošního roku smáli, vypadají dnes k světu. Najdou se samozřejmě výjimky, které evropská estetika asi nikdy nepochopí, i tak ale můžeme říct, že auta zpoza velké zdi začínají vypadat mnohem lépe. Co se za ní děje ukázal Pekingský autosalon.

Maple Marindo 506 technicky vychází z Citroënu ZX. O deset centimetrů se na konečných 264 centimetrů protáhl rozvor a přibyl kufr střižený ve stylu cadillacu.

Zhonghua M3 je pohledné kupé z produkce automobilky jejíž model Brilliance už v pár kusech brázdí evropské silnice. Chce se dostat do USA a Evropy, už při návrhu proto bylo počítáno s bezpečnostními a emisními normami. Kupé je dlouhé 4488 milimetrů, široké 1812 a vysoké 1385 milimetrů. Kola mají v průměru 19 palců. Na 220 kilometrovou rychlost ho rozjíždí motor 1,8 přeplňovaný turbodmychadlem. Z nuly na stovku se rozjede za méně než 10,1 sekundy.

O poznání bližší evropskému motoristovi je VW Bora HS. Jde vlastně o předposlední generaci golfu, ovšem s notně změněnou tváří. Ztvárněním předních světel se blíží stávající Wolfsburgské produkci. Na zádi se měnil nárazník, jinou grafiku dostala koncová světla. Uvnitř se prý nic výrazného neudálo.

Pravděpodobně nejbizarnější kousek čínské automobilové produkce jméno Dongfeng D120. Při pohledu na kanárkově žluté kupé si nejdříve vzpomeneme na pejska s kočičkou, kteří vařili dort.

Nejzajímavějším prvkem je víko kufru, které se harmonikovitě zvedá. Pod tvary připomínajícími načepýřeného papouška vystopovali pozorovatelé Hyundai Coupé. Podle neověřených informací má pod kapotou motor 2,4 litru s výkonem 135 koní, splňující emisní normy Euro 2

Ve výbavě má být ABS a jeden airbag, elektrická okna a CDpřehravač doplněný osmipalcovým diplejem na středovém panelu.

Úplnou záhadou, nerozluštitelnou na dálku kontinentu, je označení na zádi "EQ7240BP". Podle všeho má jít o prototyp, který se dočká sériové výroby někdy kolem roku 2008.

Čína umí už i hybridy. První auto kombinující spalovací agregát a elektromotor představila automobilka Chery, kterou bylo možno vidět minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu.

První sériový hybrid se jmenuje A5 ISG a kombinuje benzinový čtyřválec 1,3 liltru a elektromotor. Motory se při pohánění sedanu střídají, v případě potřeby si vypomáhají. Zajímavostí je, že auto používá pětistupňovou manuální převodovku.

Do 40kilometrové rychlosti se auto snaží maximálně využívat sílu elektronů. Při vyšších rychlostech a pro akceleraci pak přebírá vedoucí úlohu spalovací motor. Při brzdění se naopak rekuprací získává proud, který se ukládá do akumulátorů.

Chery, který je čínským partnerem automobilky Fiat, přivezl také dva prototypy, oblečené veskrze moderně.

Design konceptů Lui & Lei (italsky "on" a "ona") má na svědomí studio Torino Design, které v Moncalieri založili bývalí designéři Bertoneho Roberto Piatti e Giuliano Biasio.

Malé SUV nese označení Running 5 nebo také Tiggo 5. Druhé je pak Fengyun Coupe II, což - jak už sám název napovídá - je kupé. Running 5 je 4,3 dlouhý, Fengyun Coupe II  má délku  4082 mm a je neobvykle pětimístné.

Třetí novinkou Chery je pohledný pětidveřový hatchback nesoucí označení A3, klika zadních dveří se schovala po alfovsku (nebo chcete-li seatovsku a hondovsku) do sloupku dveří. Pohání ho motory 1,3 a 2,0 litru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.