Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský dobyvatel: Maxi SUV pro Evropu za hubičku

aktualizováno 
Čínským autům už Evropa moc dlouho odolávat nebude. Prozatím pronikají na kontinent, který auto vymyslel, po kusech. I poslední hradby - emisní předpisy - se dovozcům daří překonávat. Nejnovější dobyvatel má své poslaní dokonce ve jméně - Conqueror (anglicky dobyvatel).

Čínské SUV CONQUEROR | foto: Dreamcars

Do pátku 15. června stojí v janovském showroomu jediné dva exempláře maxi SUVčka Conqueror, které se momentálně nacházejí na evropském kontinentu.

Italská firma Dreamcars se rozhodla zachytit nástup čínských aut na evropské trhy od samého počátku a domluvila si s výrobcem conqueroru Jangxi Huaxiang Group výhradní práva pro prodej v Itálii.

V sobotu šestnáctého června zamíří čínský dobyvatel k homologačním testům na Britské ostrovy a v listopadu vyrazí do prodeje.

Cena? Ředitel společnosti Walter Pilloni slibuje poloviční oproti srovnatelně velké konkurenci. Za conquerora zaplatí zájemci 29 tisíc euro.

Velkou bolestí čínských aut jsou motory, které nevyhovují evropským emisním normám. Conquerory budou do janovského přístavu dorážet bez pohonných jednotek. Přímo v Itálii pak dostanou třílitrové turbodiesely Iveco s výkonem 166 koní.

Walter Piloni říká, že už registrují několik vážných zájemců. Veškerý servis se bude odehrávat v Janově, záruka je dva roky,

Předchůdcem conqueroru bylo v autosalonu Dreamcars další čínské auto. Malé vozítko do města bude v Itálii k mání za 6 tisíc euro. Čtyřmístné auto, které je o něco větší než korejský Chevrolet Spark (Daewoo Matiz), momentálně hledá motor vyhovující emisní normě Euro 4. V jednání jsou prozatím agregáty japonské, francouzské a italské provenience.

Walter Pilloni si od čínské nákupní tašky hodně slibuje: "Mnozí změnili názor poté, co auto viděli. Jsem přesvědčený, že nám přinese velké uspokojení," řekl pro italský list Corriere Mercantile.

Conqueror

motor 3,0 l diesel Iveco, common rail
převodovka pětistupňová manuální, redukce
pohon všech kol, elektronicky řízený
pneumatiky 275/70 R16
bezpečnostní výbava ABS, airbag řidiče
výbava exteriéru boční prahy, střešní ližiny, metalíza, litá kola
vnitřní výbava elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, dřevěné obložení interiéru, kožené sedačky, třetí řada sedadel, klimatizace, 6 CD přehravač

***

Bude nové čínské SUV bezpečné?
"Conqueror evropskými bezpečnostními testy projde," říká Walter Pilloni, ředitel Dreamcars.

Jakými bezpečnostními prvky je Conqueror vybaven?
Conqueror má všechny bezpečnostní prvky, které vyžadují evropské předpisy.

Jste si jistý, že projde evropskými bezpečnostními testy?
Ano, už nám to bylo potvrzeno.

Nemáte strach ze špatné reklamě, kterou udělal v Evropě čínským automobilům landwind? Více o landwindu...
Ne, toto je úplně nový výrobek, absolutně jiný.

Kdy a kde proběhne homologace conqueroru pro Evropu?
U společnosti Mira v britském Nuneatonu. Homologační testy proběhnou příští měsíc.

Conqueror bude k mání výhradně v Itálii, nebo také na ostatních trzích?
Zpočátku ho budeme nabízet pouze v Itálii, následně také v dalších zemích. Momentálně hledáme důvěryhodné kontakty.

Kolik aut chcete prodat?
700 - 800 ročně

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.