Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínu ovládl automobilový chaos

aktualizováno 
90 000 lidí zahynulo minulý rok při dopravních nehodách v Číně. Německý deník Die Welt spočítal, že je to 18krát více než v Německu. Víc aut přitom jezdí po silnicích této evropské země.

Čínská auta pro Evropu - ilustrační fotografie | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Důvodem velkého počtu tragických střetů je chaos na čínských silnicích. Motorizace asijské země raketově narůstá, čemuž se nejsou schopni Číňané přizpůsobit. Na tamních cestách si tak vzájemně překážejí řidiči aut, motocyklů a davy cyklistů.

Ke všemu se moc nedodržující pravidla. Jízda na červenou, předjíždění z obou stran a další prohřešky jsou v Číně běžným jevem, uvádí Die Welt.

Statistiky ukazují, že na Čínu připadají tři procenta veškerého světového vozového parku. Ale tamní policejní statistiky zároveň uvádějí, že podíl zesnulých při nehodách dosahuje ve světovém měřítku v Číně 7,5 procent.

Na tragické následky nehod má vliv i malá obliba bezpečnostních pásů. Používá je jen každý druhý čínský řidič.

Deník Die Welt také uvádí jako častou příčinu úmrtí jízdu na motocyklu. V Číně je registrováno asi 80 milionů jednostopých strojů, které jsou často na silnicích k vidění v roli rodinných dopravních prostředků. Řídí otec, matka sedí za ním a na klíně má dítě. Nikomu přitom nechrání hlavu helma.

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.