Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číslo pět žije! Velký peugeot se těší na start s hybridním pohonem všech kol

  12:30aktualizováno  12:30
Hlavní roli bude na stánku francouzské automobilky na autosalonu v Ženevě hrát koncept pojmenovaný "5 by Peugeot". Sériová verze už se od konceptu moc lišit nebude, ponese podle všeho označení 508 a zamíří mezi stávající modely 407 a 607. Bude chtít odloudit zákazníky třeba superbu nebo Fordu Mondeo.

Koncept 5 by Peugeot | foto: Peugeot

Peugeoty 504 a 505 jsou dodnes obdivované modely 70. a 80. let. Obrovské, pohodlné, praktické... ne nadarmo na ně dodnes nedají dopustit taxikáři v mnoha koncích světa. Stojí za vzpomínku, že verze kombi modelu 505 byla dokonce sedmimístná a "pětsetčtyřka" přežila ve výrobě v neevropských verzích až do nového tisíciletí. Novinka, kterou koncept předznamenává, vrátí peugeotí "řadu pět" do hry.

Koncept 5 by PeugeotKoncept 5 by Peugeot

508

Označení modelu zatím automobilka oficiálně nepotvrdila, ale je skoro jisté. Jako 408 - která by byla logickým nástupcem Peugeotu 407 - jej označit nemůže. Toto pojmenování dostal před nedávnem nový sedan postavený na podvozku Peugeotu 308, který je určený pro čínský trh.

Podle prohlášení automobilky nový koncept "představuje ambice značky v kategorii luxusních sedanů". Už bylo na čase, v nabídce Peugeotu totiž dodnes přežívá "dinosaurus" v podobě na pohled dodnes krásného, ale technicky přežitého Peugeotu 607. Na druhé straně je tu menší model 407, který už přestává moderním konkurentům stačit (vyrábí se už šestým rokem).

Mezi oba modely se chystaná novinka zařadí jak výbavou, tak i třeba rozměry. S délkou 486 centimetrů mezi ně akorát zapadne: Peugeot 407 měří 469 a Peugeot 607 je dlouhý 490 centimetrů.

"Pětka" je také výkladní skříní hybridní technologie Peugeotu, kterou příští rok přiveze do sériové výroby bachratý model 3008. V "pětkovém" peugeotu pohání 200 elektro-naftových koní všechna devatenáctipalcová kola. Koncept umí jezdit také jen na elektřinu. Velký, klasicky tvarovaný peugeot se chlubí také nízkými emisemi CO2: 99 g/km.

V hybridním soustrojí hraje hlavní roli turbodiesel 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k), který roztáčí kola přední nápravy, zadní kola pohání elektromotor 27 kW (37 k). Tabulková spotřeba má být dietních 3,8 l/100 km.

5 BY PEUGEOT v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4860 x 1880 x 1420 x 2815
rozchod přední/zadní (mm) 1643/1614
hybridní pohon 2,0 HDI 163 k + elektromotor 37 k

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.