Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C2: pro maminku i závodníka

  12:20aktualizováno  12:20
Nové "ošklivé kačátko" na sebe řádně upozornilo už na autosalonu v Ženevě. Představení ostré verze nového miniauta z produkce francouzské automobilky mělo především navnadit veřejnost na oficiální premiéru civilní verze Citroënu C2, která se chystá na letošní frankfurtský autosalon.

Parametry a fotografie nástupce oblíbeného saxa je však možné prostudovat už nyní.

Přes tři a půl metru dlouhé autíčko bude v nabídce pouze ve třídveřovém provedení. Svými malými rozměry 3,66 x 1,66 x 1,46 m (délka x šířka x výška) spadá jednoznačně do kategorie "nákupních tašek", schopných otočit se "na pětníku". C2 si vypůjčila podvozkovou platformu z většího bratříčka C3 s rozvorem 2,31 metru.

Design karoserie nabízí několik zajímavých prvků, které budou vozítko odlišovat od konkurence.

Při pohledu z boku zaujme "rozbitá" linie spodní hrany oken. Pod velkým úhlem skloněná zadní partie, vystouplé boky blatníků a zajímavě tvarované zadní světlomety dávají malému Francouzovi šarm.

Dvoudílné, horizontálně dělené, třetí dveře jsou pak už jen logickým řešením pro vůz konstruovaný pro provoz ve městě. Horní díl lze otevřít i ve stísněném prostoru mezi zaparkovanými automobily, spodní díl snese zatížení až 100 kg, lze jej tak využít jako sedátko, při nakládce zase usnadní manipulaci s těžšími předměty. Ovládání zadních dveří má na starosti elektrický mechanismus - stačí pouhý dotyk prstu.

"Uličnickým" výrazem chce "cé-dvojka" oslovit především řidičky. Dynamické linie, mající přitáhnout pohledy mužů, pak dávají "malému citrónku"  sportovní vzhled. V kombinaci s nejsilnějším motorem nabídky, kterým je šestnáctiventilová "jedna-šestka", přiláká i mladé "závodníky".

Takto vybavený Citröen C2, "vyšperkovaný" spojlery a šestnáctipalcovými koly, bude v nabídce figurovat pod označením VTR.

V interiéru nalezneme množství nápaditých detailů: hlavici řadící páky z čirého plastu v barvě čalounění (zelená, modrá, červená), "tajná" schránka v zadních dveřích apod.

Hitem nejnovějších modelů jsou posuvná zadní sedadla. "Cé-dvojka" proto nesmí zůstat pozadu. Záleží už jen na pasažérech, chtějí-li do kufru uložit o tašku více, či pojede-li na zadním sedadle dvoumetrový čahoun.

Moderní auto se neobejde bez prvků starajících se o ochranu posádky. O bezpečí všech čtyř cestujících se tak u Citroënu C2 starají systémy ABS, airbagy řidiče a spolujezdce či boční a hlavové airbagy, v nabídce nebudou chybět ani systémy ESP a ASR.

Ovládání C2 usnadní posilovač řízení s variabilním účinkem či parkovací asistent.

Z položek základní a volitelné výbavy stojí za zmínku alespoň volant nastavitelný ve dvou směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatické světlomety a stěrače, či tempomat.

Nabídka pohonných jednotek by zpočátku měla zahrnovat čtyři agregáty, z nichž pouze jeden bude dieselový.

Zážehové motory o objemech 1,1; 1,4 a 1,6 litru nabídnou 61; 75 a 110 koní výkonu. Spořivější řidiče pak uspokojí motor 1,4 HDi, využívající systém přímého vstřikování paliva Common Rail o výkonu 70 koní.


Nabídka převodovek zahrnuje jak klasickou manuální, tak i automatickou Sensodrive. Samočinná převodovka, známá z většího Citroenu C3, spojuje výhody automatické převodovky (automatický režim) a manuálního řazení pomocí páček pod volantem (případně pákou voliče převodovky).


První Citroeny C2 by měly nové majitele potěšit během letošního listopadu, za ceny začínající přibližně na 11 tisících Euro.

Citroën C2

 

Počet dveří

3

Délka

3,66 m

Šířka

1,66 m

Výška

1,46 m

Rozvor

2,31 m

Průměr otáčení

9,6 m

Převodovka

manuální; automatická Sensodrive

Kola

14"; 15"; 16"

Uvedení do prodeje

konec roku 2003

Předpokládaná cena

11 000 Euro

1.6 16V
Motor zážehový
Výkon 80 kW/
5750 ot.
Moment 147 Nm/
4000 ot.

1.1
Motor zážehový
Výkon

44 kW/
5500 ot.

Moment 94 Nm/
3200 ot.
1.4i
Motor zážehový
Výkon 54 kW/
5400 ot.
Moment 118 Nm/
3200 ot.

1.4 HDi
Motor vznětový
Výkon 50 kW/
4000 ot.
Moment 150 Nm/
1750 ot.

Citroen C2 - zezadu

Citroen C2 - kufr

Citroen C2 - interiér

Citroen C2 - zadní sedadla

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 VTR

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 - z boku

Citroen C2 - přístrojová deska

Citroen C2 - řadicí páka

Autoři:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.