Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Picasso: kouzelná krabička

aktualizováno 
Podle Citroënu je to protikrizové auto. A skutečně tak může fungovat: hezká karoserie a chytře postavený variabilní interiér dostaly cenovku, před níž se budou konkurenti třást.

Citroën C3 Picasso | foto: Citroën

Název Picasso má francouzská automobilka vyhrazený pro rodinné nafouklé verze svých osobních aut. Po Xsaře a C4 teď "zpicassovatěla" také malou C3. Citroën o autě, vyráběném ve slovenské Trnavě, mluví jako o kouzelné krabičce.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

A skutečně: tohle vozítko umí vykouzlit spokojenost posádky – jako do rodinného stěhováku tam naložíte hromady věcí i rozjívených dětí. A cena? Kupodivu nijak vražedná: základní výbava X se vejde do 300 tisíc korun; vyšší výbava SX se šesti airbagy a klimatizací bude o čtyřicet tisíc dražší. To podle ceníku, ale Citroën je proslulý trvale "akčními" slevami, takže malá picassa budou možná ještě levnější. Prodávat se začnou 30. dubna.

Citroën C3 Picasso

Není malý ani velký

Na autosalonu a obrázcích vypadá malé, při osobním setkání máte ale jiný pocit. Klame tělem, což dokazuje délka pouhých 408 centimetrů – jen o pět víc, než má třeba Fiat Grande Punto. Prostoru má však spoustu. V Česku budou největšími konkurenty určitě Škoda Roomster, ale bát se může možná i octavia. C3 Picasso má totiž jen o málo menší kufr než ona a dokonce i podobně prostorný interiér.

Veselý vzhled zaoblené škatule se ani nesnaží naznačit sportovní ambice. Nová bachratá C3 je prostě příjemný rodinný cestovací speciál, který ve vás úspěšně tlumí závodivé sklony.

Picasso má na karoserii skoro čtyři metry prosklených ploch, a když si připlatíte za průhlednou (bohužel neotevíratelnou) střechu, dostanete o další víc než metr čtvereční navíc. Z picassa je díky tomu skvěle vidět. Prosklení ve sloupcích je udělané tak, že má opravdu smysl. Dobře vidíte i do sebekrkolomějšího oblouku.

Citroën C3 Picasso

Praktičtější než kombi

Tohle auto vás umí přesvědčit, že vůz kategorie MPV (neboli víceúčelové rodinné auto) umí být opravdu praktičtější než kombík. Pro cestující v obou řadách má místa habaděj, ti vzadu si ještě můžou sedadlo podélně posouvat a měnit sklon opěradla.

Když potřebujete ve dvou odvézt víc než 500 litrů nákladu, sklopíte je k podlaze jedním tahem a můžete naložit o jeden krychlový metr více. Dno kufru má dvě polohy. Buď zarovnáte podlahu s hranou nárazníku a schováte pod ní menší zavazadla, nebo ji uložíte do spodní polohy a odvezete větší krabici.

Do žádného směru posádce místo nechybí, jen u nohou spolujezdce se podlaha moc rychle zvedá. Díky dobrému tvarování palubní desky má pasažér hodě místa na kolena, nohy si ale moc nenatáhne.

Řidič se chytne velkého a sportovně působícího volantu, který mu můžou závidět i závodivější citroëny. Kaplička s přístroji umístěná uprostřed nevadí, navíc je displej s potřebnými údaji na straně řidiče; je také skvěle viditelný, i když na něj pálí sluníčko. Hezký je středový panel, kde je ovládání klimatizace a rádio, jež však bohužel s hezkými materiály v interiéru moc neladí svým archaickým vzhledem.

Po celém picassu je roztroušena kopa odkládacích prostor. Pod nohama můžete mít za příplatek schránky - ta před spolujezdcem toho spolkne také hodně, ale třeba z nezakrytých vaniček na přístrojovce se vám v první zatáčce všechno rozuteče. Příplatkovou libůstkou budou třeba sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel s osvětlením.

Malý diesel je ideál

V Česku bude nejmenší picasso k mání se třemi motory: dvěma benzinovými o objemech 1.4 a 1.6 litru, jež vznikly ve spolupráci s BMW, a slabším turbodieselem s výkonem 90 koní. Zdá se to divné, ale subjektivně uhání C3 lépe se slabšími motory: 120 koní nejsilnějšího benzinu se zdá lenivějších, naopak těch 95 v menší 1.4 kypí elánem. Jako by se malému motoru lépe dýchalo a radostněji se roztáčel.

Citroën C3 Picasso

Picasso vážící 1,3 tuny odveze silnější benzinový motor za 7,5 litru. Když budete s prázdným picassem s menší 1.4 pod kapotou trochu dovádět, vezme si asi o půl litru víc. Tabulkové spotřeby jsou 6,9 a 6,8 litru.

Jako ideální volba se jeví turbodiesel - 1.6 HDi patří k nejpovedenějším malým turbodieselům současnosti a picassu vysloveně sedne. I při ostré jízdě rychlostmi, které se policistům nelíbí, se vejdete do nějakých sedmi litrů spotřeby. Při normální jízdě pojedete za pět. Síla motoru se však projevuje hlavně v jeho pružnosti - žádný turboefekt, jen plynulý zátah.

Převodovku si nevyberete

Největším problémem celého picassa je převodovka. Nekoupíte do něj jinou než pětistupňovou. Jak to bude s automatem, se zatím neví. Řadicí páka je umístěná na vyvýšeném místě, hezky po ruce. Což je asi její jediný klad. Její chod je velmi nepřesný a má velké vůle; že máte zařazenou zpátečku, poznáte hlavně podle pípnutí parkovacího asistenta. I volba ostatních převodových stupňů pak vyžaduje nácvik.

Všechny motory bez výjimky citelně postrádají šestku a rozhodně by zasloužily lepší zpřevodování. Když při stotřicetikilometrové rychlosti točí stodvacetikoňový benziňák na pětku skoro čtyři tisíce otáček, není to ideální. Jak z pohledu komfortu, tak spotřeby. 

Citroën C3 Picasso

Vítr? To picasso nerado

Vlevo vpředu se připravte na odosobněné řízení, které ale od MPV tak nějak čekáte. V zatáčkách se malé-velké picasso naklání možná méně, než by se dalo čekat, je však extrémně náchylné na boční vítr. Při vyšších rychlostech na dálnici se k tomu přidá ještě tupé řízení a výsledkem je pocit horší směrové stability. Stále máte tak potřebu auto řídit a korigovat směr.

Picasso se drží silnice i přes vysoko položené těžiště velmi statečně. Paradoxně líp se vypořádává s klikaticemi okresek než s táhlými oblouky. Odpružení je příjemně komfortní, na naše rozbité silnice dovozce rozumně zvolil šestnáctipalcová kola (195/55), efektní sedmnáctky v české nabídce nebudou.

Citroën C3 Picasso v číslech
motory 1,4 a 1,6 benzin, 1,6 turbodiesel
max. výkon (kW/k) 70/95, 88/120, 66/90
max. krouticí moment (Nm) 135,160, 215
max. rychlost (km/h) 178,188,178
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,8;6,9;4,7
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4078 x 1730 x 1621 x 2540
objem kufru (l) 385-1506
základní cena (Kč) 299 900 (s motorem 1,4)





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.