Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Picasso: kouzlo malého velkoprostoru

aktualizováno  10. července 10:27
Velkoprostorové nafukování potkalo i C3 a vzniklo tak mimino z rodu Picass od Citroënu. Je kulaté, okaté, zelené a vypadá rozhodně k světu. Vyrábět se bude na Slovensku.

Citroën C3 Picasso | foto: Citroën

Nová velkoprostorová miniatura utvrzuje svět aut v tom, že nejlepší designéry mají teď u Citroënu. Jednoduché obliny "staré" C3 jsou zapomenuty.

Picasso je sice také zakulacené, ale mnohem rafinovaněji. Tvarováním charakteristických detailů se hlásí k moderním stěhovavým citroënům: berlingu, C4 Picasso a nemu.

Technický základ by podle dostupných informací měl pocházet od Peugeotu 207, na stejné platformě postaví Citroën také nástupce obyčejné C3.

Malé picasso odveze pět lidí a pětisetlitrovou porci nákladu. Každé ze zadních sedadel bude samostatně posuvné v rozsahu 15 centimetrů a vyjímatelné.

Ložnou plochu půjde ještě protáhnout sklopení opěradla sedadla spolujezdce. C3 Picasso je dlouhé 408 centimetrů, na šířku má 1,73 a na výšku 1,62 metru.

Od začátku se o pohon budou starat benzinové motory 1,4 a 1,6 litru s výkony 95 a 120 koní. Turbodieselová HDička bude zastupovat 1,6 ve výkonových  verzích s 90 a 110 koňmi.

K vidění naživo bude C3 Picasso poprvé na podzimním autosalonu v Paříži. Před uvedením do prodeje, které je připravené na jaro příštího roku, určitě zpozorní konkurence v podobě Renaultu Modus, Nissanu Note, Hondy Jazz, Opelu Meriva nebo třeba Škody Roomster.

Výroba malého picassa bude probíhat na Slovensku. Podle francouzské automobilky bude trnavská továrna PSA v rámci koncernu jediná, kde se tento model bude vyrábět.

"Žádný jiný závod se nepřipravuje na spuštění výroby tohoto modelu," řekl mluvčí PSA Peugeot Citroën Slovakia Peter Švec. PSA vyrábí od června 2006 na Slovensku zatím jen model Peugeot 207.

PSA investuje do výroby nového modelu kolem 100 milionů eur (asi 2,3 miliardy Kč). V rámci předsériové výroby sjelo z výrobních linek továrny zatím více než 150 těchto vozů. Podle dřívějších informací by měl závod na plnou produkci C3 naběhnout v roce 2010.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.