Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Pluriel: tři a půl auta za jedny peníze

  7:28aktualizováno  7:28
Mezi nejobdivovanější modely na brněnském autosalonu se určitě zařadí nedávná novinka Citroën s názvem Pluriel. Francouzský výrobce se vozem, který vychází s platformy modelu C3, snaží vyjít vstříc současným požadavkům motoristů na maximální variabilitu. Pluriel se poprvé představil v roce 1999 na autosalonu ve Frankfurtu ještě jako velkorysý koncept, v této chvíli se vyrábí a koncern plánuje vyrobit až 75 tisíc kusů ročně.

Kromě dvou míst vpředu pluriel nabízí sezení i dvěma osobám na zadních sedadlech. A tak se dvoudveřový hatchback celkem snadno mění v kabriolet. Ale ne obyčejný. Skládací střechu totiž lze složit jen částečně, a získat tak verzi vozu s otevřenou střechou. Když odejmeme boční oblouky (jsou z hliníku, každý váží jen 12 kilogramů), získáme klasický zcela otevřený kabriolet. A to ještě není vše; zadní liché dveře zavazadlového prostoru se vyklápějí směrem dolů, takže po složení zadních sedadel ještě může pluriel sloužit nejen jako malý roztomilý roadster, ale i jako velmi originální malý pick-up.

Vozidlo je vyráběno a montováno ve Villaverde, městě kousek od španělské metropole Madridu. Náklady na jeho vývoj dosáhly 200 milionů Eur, na návrzích modelu se podílel i Ital Design. Výrobce si troufá, když odhaduje, že s plurielem na trhu srovnatelných automobilů obsadí více než 50 %. Na trhu jsou nabízeny i další kabriolety jako Peugeot 206 CC, Ford Street Ka, Renault Mégane CC nebo VW Beetle Cabrio.

Vnitřní prostor je srovnatelný s třídveřovým hatchbackem C3, kufr nabízí v konfiguraci Berline 266 litrů. Například Peugeot 206 CC má k dispozici 150 litrů, Ford Street Ka 214 litrů. Ostatní varianty vozu výrobce nazval - Spider, Spider Pick-up, Kabriolet a Berline (+Berline Panoramique). Rozměry plurielu jsou délka 3934 mm, šířka 1700 mm, délka 1560 mm a rozvor 2460 mm. 

Poznatky ze svezení:

*  fouká dovnitř (sklon předního okna nedokáže ochránit posádku před protivětrem)
*
převodovka SensoDrive u motoru 1.6 řadí dlouho
* odnímatelné podélné oblouky je třeba nechat v garáži (změnu na roadster nelze udělat v terénu)
(jim)

V základním provedení se do plurielu montuje motor 1,4i o výkonu 75 koní, temperamentnější je motor 1.6i/110 koní, doplněný o elektronickou převodovku SensoDrive. Koncern PSA do budoucna plánuje přidat do nabídky i vznětový agregát HDi. Slabší benzinový motor umožní vozu jet rychlostí 164 km/h, silnější pak 188 km/h. S nádrží 47 litrů dlouho nevystačí, jednotka 1.4 si po městě řekne o téměř 9 litrů paliva (mimo město/kombinace 5.5/6.8), "šestnáctistovce" stačí 8,3 litru na 100 km (mimo město/kombinace 5,5/6,6).

Citroën C3 Pluriel přijde zájemce podle motoru buď na 459 900 korun nebo 599 900 korun, přitom v základní výbavě  jsou například airbagy řidiče i spolujezdce, dvojité bořní airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední i zadní okna, audiosystém z CD, u dražší verze systémy ABS+EBD+EBA nebo automatická klimatizace.

Citroën C3 Pluriel - umožňuje vytvořit nejen hatchback, ale i kupé, kabriolet a malý pick-up.

Citroën C3 Pluriel - varianta hatchback (před složením střechy)

Citroën C3 Pluriel - kabriolet (před odstraněním zadního okna)

Citroën C3 Pluriel - kabriolet panoramique (umožňující skvělý výhled posádce)

Citroën C3 Pluriel - varianta roadster

Citroën C3 Pluriel - spider pick-up (malý náklaďáček)

Citroën C3 Pluriel - z hatchbacku se může změnit v kabriolet, spider nebo malý pick-up.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.