Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Citroën C5 je zpátky jako nejvariabilnější SUV, bez pohonu 4x4

Loni se s ukončením výroby modelu C5 definitivně uzavřelo působení Citröenu ve střední třídě. Zavedený název se nyní vrací v podobě kompaktnějšího vozu s vyšší stavbou karoserie, který naskakuje na módní vlnu SUV.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J22a84n 69D91v15o23ř11á66k

10. 10. 2018 15:55

meli jsme v rodine hodně Citroenů (vše vždy nové), já sám jsem měl novu C3 rok 2013. Všechny ty auta byly hezký, ale tohle... já teda nevim, al enedovedu si představit že bych to měl. Vnitřek je hezkej, ale ten zevnějšek...to už je i kija nebo hnůjdaj hezčí. škoda...

0 0
možnosti
RM

...nez hydraulickeho podvozku si to muzou.... vite co... mam C 5 II s dvoulitrovym turbodieselem a az to jednou doslouzi (zatim 250 kKm) tak si zariskuju s trilitrovym sestivalcem... a samozrejme zase na hydraulice...

2 0
možnosti
ZD

Ten třílitrový benzín má manželka a doufám, že ještě dlouho vydrží.

0 0
možnosti
RV

1,2ccm, sen každého řidiče

1 3
možnosti
PM

I kdyby to tak reálně nebylo, působí to stejně lacině jako jejich nejmenší modely, jen ve větším měřítku...

0 5
možnosti
ŠČ

Kdesi jsem četl, že by C5 měla konkurovat 3008 od Peugeotu. Nicméně si myslím, že tu moc o konkurenci nejde, C5 je podle mě úplně jiný segment.

Když vezmu v potaz povedené motory, které jsou u obou aut stejné, tak design je diametrálně odlišný. Citröen udělal krok do neznáma, kde francouzské automobilky nikdy nebyly. Zatímco Peugeot se podle mě vrací k tomu dobrému, co ve Francii vzniklo - ostřejší tvary. Toto je naopak takové "vajíčko" na kolech.

Jinak tedy ke zkušenosti s motory - tu mám osobní. Mám 3008 v 1.2 PureTech a v automatu a "univerzálnější" auto dle mého názoru neexistuje. Do kufru nacpete opravdu cokoli, po sklopení sedadel jsem odstěhoval půlku chalupy. Podvozek je nastaven přímo ideálně na naše silnice - hodně komfortně, zároveň auto "neplave" ani v rychlostech nad 150 kilometrů v hodně, ani v zatáčkách. Po ujetí 10.000 kilometrů se průměrná spotřeba ustálila někde na 8 litrech - jezdím 70% město, 10% dálnice, 20% okresky. I přes nízký objem auto docela slušně zrychluje i v rychlostech nad předpisových 130 kilometrů v hodině. Zátah turba je zároveň příjemný, nejedná se "trhnutí" jako například u motorů TSI.

Byl jsem dlouhé roky zastáncem Fordu, konkrétně Mondea v 2.0 TDCi a do "frantíka" bych tehdy nešel ani omylem, vůbec ne do benzínu. Nicméně dnes dělají Francouzi (konkrétně Peugeot) natolik kvalitní auta, že bych nic jiného nepořídil. A k naftě bych se už s jistotou nevrátil nikdy.

2 1
možnosti
Foto

Mno, a zrovna ten motor TDCi pochází od PSA, takže jste pouze přesedlal z francouzského motoru do kompletně francouzského auta ;-D.

5 0
možnosti
MJ

Jojo z ikony je zase jenom další SUV. Raději tomu měli dát jiný název, než C5.

4 0
možnosti
MF

to mě na tom taky štve :(

0 0
možnosti
JJ

J21a23n 97J21a49n41e45č43e94k

9. 10. 2018 10:17

Další automobilový expert Lukáš Vaverka se připojil k jiném automobilovému expertovi idnesu Františku Dvořákovi a píše o "Citröenu". V příštím článku nám pravděpodobně představí nový Wolksvagen, Porche nebo Hiunday.

PS: nechcete radši psát o vaření? :-P

2 0
možnosti
JJ

J35a87n 73J32a92n52e92č50e16k

9. 10. 2018 16:21

Tak z nadpisu už to zmizelo, teď ještě v perexu ;-D

0 0
možnosti
TZ

A není to tedy spíše MPV?

1 0
možnosti
JM

J43a16n 85M46a35c86h74á85č

9. 10. 2018 5:45

Vše,pro co byli lidé ochotni koupit si Citroen,tak je pryč.

12 2
možnosti
JS

Jezdil jsem týden v C4 kaktus (za mě fajn auto) a seděl jsem v novém Berlingu, které je velmi povedené a opravdu obrovské. Za mě toho Citroen nabízí dostatek. R^

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...