Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroen C5: chytne druhý dech?

  16:29aktualizováno  16:29
Na domácím hřišti pařížského autosalonu se chce francouzská automobilka samozřejmě předvést v plné parádě. Proto, kromě zajímavého a pohledného nástupce xsary - modelu C4, chystá i velmi výrazný facelift velké C5. Zepředu a zezadu jde o téměř nové auto, bachraté boky naopak zůstaly. Přibyly i technické lahůdky uvnitř.

"Pokud by existoval speciální žebříček aut, která zůstala nepochopena, byl by Citroën C5 v první desítce, ne-li dokonce na jednom z nejvyšších stupínků.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek, nikdy si ale srdce řidičů příliš nezískala." Napsal italský server Motorbox.

Nelze než mu dát za pravdu. Velký "francouz" má všechny teoretické předpoklady být úspěšným zástupcem své třídy.

Jeho největším problémem však je pravděpodobně design. Ladné linie velkých citroënů minulosti jsou tytam. Tvary a linie stávající "Cé-pětky" jsou všechno jiné, jen ne dynamické. Rafinovanost a plavnost je nahrazena boubelatými tvary.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky. Veskrze povedené změny si však příliš nerozumí s monumentálními boky karoserie.

Že by si pozornost designérů zasloužily i boční partie auta, dokazuje především nesouhra rovných a ostře řezaných linií "nových" partií s oblinami a křivkami bočních oken a dveří.

Citroën C4

Ruce designérského týmu, který vymyslel C4 je na přešitém kabátu velkého citroënu patrný.

Předek jako by C4 přímo vypadl z oka. Světla tvaru bumerangu a mezi nimi výrazné lišty tvořící velký znak automobilky, za nimi relativně plochá kapota s jemnými prolisy... C5 se zbavuje barokních tvarů.

Bumerangy světel najdeme i na zádi. Že by inspirace v Itálii? Předchozí generace Maserati Coupé měla podobné.

Nová forma, nový obsah
Z novinek, které hýčkají řidiče, stojí za povšimnutí xenonové světlomety co samy se natáčejí a "vidí za roh", přední parkovací asistent, C5 dostala k tempomatu navrch ještě omezovač rychlosti.

Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.

Z C4 si vypůjčila systém, který řidiče hlídá, aby nepřejel čáry vymezující jízdní pruh. Při přejezdu čáry při nesepnuté směrovce začne vibrovat příslušná strana sedadla řidiče.

O bezpečnost se stará už 7 airbagů. Mimo párů čelních, bočních a hlavových přibyl ještě jeden, který chrání kolena řidiče.

Tři vznětové, tři zážehové
Šestice motorů nabídnou od 110 do 210 koní výkonu. Benzinové motory začínají na šestnáctiventilové 1,8 (86 kW/115 koní), druhý v pořadí je 105 kilowattový dvoulitr (143 koní). Oba agregáty jsou čtyřválcové. Šest válců má pak třílitr s výkonem 155 kW (210 koní). Ten bude k mání i s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Naftová HDIčka nespecifikovaných objemů budou tři. Nabídnou výkony od 81 do 100 kW (110 a 138 koní). Nejvýkonnější bude standardně spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu. Nejlevnější Citroën C5 se "starou tváří" je k mání za 614 000 korun.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek. Chytne druhý dech?

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu.

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz