Citroen C5: chytne druhý dech?

  • 38
Na domácím hřišti pařížského autosalonu se chce francouzská automobilka samozřejmě předvést v plné parádě. Proto, kromě zajímavého a pohledného nástupce xsary - modelu C4, chystá i velmi výrazný facelift velké C5. Zepředu a zezadu jde o téměř nové auto, bachraté boky naopak zůstaly. Přibyly i technické lahůdky uvnitř.

"Pokud by existoval speciální žebříček aut, která zůstala nepochopena, byl by Citroën C5 v první desítce, ne-li dokonce na jednom z nejvyšších stupínků.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek, nikdy si ale srdce řidičů příliš nezískala." Napsal italský server Motorbox.

Nelze než mu dát za pravdu. Velký "francouz" má všechny teoretické předpoklady být úspěšným zástupcem své třídy.

Jeho největším problémem však je pravděpodobně design. Ladné linie velkých citroënů minulosti jsou tytam. Tvary a linie stávající "Cé-pětky" jsou všechno jiné, jen ne dynamické. Rafinovanost a plavnost je nahrazena boubelatými tvary.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky. Veskrze povedené změny si však příliš nerozumí s monumentálními boky karoserie.

Že by si pozornost designérů zasloužily i boční partie auta, dokazuje především nesouhra rovných a ostře řezaných linií "nových" partií s oblinami a křivkami bočních oken a dveří.

Citroën C4

Ruce designérského týmu, který vymyslel C4 je na přešitém kabátu velkého citroënu patrný.

Předek jako by C4 přímo vypadl z oka. Světla tvaru bumerangu a mezi nimi výrazné lišty tvořící velký znak automobilky, za nimi relativně plochá kapota s jemnými prolisy... C5 se zbavuje barokních tvarů.

Bumerangy světel najdeme i na zádi. Že by inspirace v Itálii? Předchozí generace Maserati Coupé měla podobné.

Nová forma, nový obsah
Z novinek, které hýčkají řidiče, stojí za povšimnutí xenonové světlomety co samy se natáčejí a "vidí za roh", přední parkovací asistent, C5 dostala k tempomatu navrch ještě omezovač rychlosti.

Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.

Z C4 si vypůjčila systém, který řidiče hlídá, aby nepřejel čáry vymezující jízdní pruh. Při přejezdu čáry při nesepnuté směrovce začne vibrovat příslušná strana sedadla řidiče.

O bezpečnost se stará už 7 airbagů. Mimo párů čelních, bočních a hlavových přibyl ještě jeden, který chrání kolena řidiče.

Tři vznětové, tři zážehové
Šestice motorů nabídnou od 110 do 210 koní výkonu. Benzinové motory začínají na šestnáctiventilové 1,8 (86 kW/115 koní), druhý v pořadí je 105 kilowattový dvoulitr (143 koní). Oba agregáty jsou čtyřválcové. Šest válců má pak třílitr s výkonem 155 kW (210 koní). Ten bude k mání i s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Naftová HDIčka nespecifikovaných objemů budou tři. Nabídnou výkony od 81 do 100 kW (110 a 138 koní). Nejvýkonnější bude standardně spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu. Nejlevnější Citroën C5 se "starou tváří" je k mání za 614 000 korun.

Přicházející facelift karoserii alespoň zepředu a zezadu hodně odlehčil a přidal i špetku dynamiky.

C5 je velká, prostorná, dobře vybavená, má moderní motory a hlavně vyhlášený superpohodlný hydropneumatický podvozek. Chytne druhý dech?

Pohlednější a vybavenější C5 ve verzích sedan i hatchback by se měla v prodeji objevit po skončení pařížského autosalonu.

,