Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C6: Barokní socha na první vyjížďce

  20:13aktualizováno  20:13
Kdyby si dnes nesmrtelný holohlavý francouzský hrdina se strnulými rysy a uhrančivým hlasem vybíral auto, zamířil by nepochybně opět k Citroënu. Ještě donedávna by mu prodejce neměl co nabídnout, za což by jej možná Fantomas s mrazivým úšklebkem na tváři ztrestal. Auto hodné hlav států se nyní do nabídky vrací.

Jednu z prvních ochutnávek Citroënu C6 přinesl magazín Motorbox. Jaké je momentálně to NEJ francouzské auto pro pány ředitele?

Dobrým důvodem pro uvedení "Cé-šestky" je i padesáté výročí uvedení francouzského auta aut. Mýtického Citroënu DS, známého také jako Bohyně. - více zde  

Citroën se vrací do světa aut nejvyšší kategorie, ovšem po svém; tradiční schémata staví na hlavu a chce být středem pozornosti, jako tolikrát ve slavné minulosti. Auto pro pány ředitele přece nemusí být nudné a upjaté.  

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

Italští novináři dostali příležitost k vyjížďce s C6 mezi prvními. Jaký dojem na ně udělala?

"Toužil po něm i francouzský prezident Jacques Chirac. A nedostal jej zadarmo, zaplatil dokonce víc, protože dostal C6 opancéřovanou," napsal deník la Repubblica.

Pro začátek chce Citroën vyrábět 20 tisíc C6 ročně, při velkém zájmu může být produkce o polovinu vyšší. Automobilka počítá s tím, že na domácím trhu prodá ročně 6000 aut.

První dojmy
C6 prezentuje slavnou tradici automobilky a nabízí moře komfortu pro dlouhé cesty. Roky běží, mění se móda a chutě zákazníků, základní dvě ingredience receptu Citroënu ale zůstávají: předlouhá příď a krátká záď. C6 tak navazuje na předchůdce DS, CX i XM.

Francouzští snílci v designérském centru Citroënu, pod vedením Donata Coca - itala před nedávnem zběhnuvšího k Ferrari, se ovšem více omezovat nedali a nechali svou fantazii vzlétnout. 

C6 v číslech

Délka: 491 cm

Šířka: 186 cm

Výška: 146 cm

Rozvor: 290 cm

Objem kufru: 488 litrů

Kupé pro šéfa
Pohled zboku vyvolá v pozorovateli dojem, že velký citroën je vlastně kupé. Horní linie pontonu karoserie opíše banánovitou křivku a doběhne až k nejatypičtější části karoserie - zádi. Tu tvoří krátký a masivní kufr, sevřený v bumeranzích zadních svítilen, nad ním je pak konkávní zadní okno.

Podkova pro štěstí
Při návrhu interiéru stylisté hojně použili motiv podkovy. Tvary koňské obuvi dostala opěradla sedadel nebo také středový panel.

Kvalita zpracování čistě tvarované přístrojovky není bez chybiček - hodnotné materiály občas nezdobí nejpřesnější zpracování, píše Motorbox. Do února, kdy se C6 dostane do autosalonů, by však mělo být vše v pořádku.

Od minulého týdne se Citroën C6 chlubí výborným vysvědčením od EuroNCAP. Z crashtestů si odnáší pět hvězdiček za ochranu posádky a čtyři hvězdičky za starost o dětské pasažéry v autosedačkách.

Především má ale na boku hrdě připnuté maximální čtyři hvězdičky za ochranu chodců. Za vynikajícím výsledek - dosud ojedinělým – stojí aktivní kapota, která se v případě nárazu nadzvedne.

Pouze automat
Motory jsou pro C6 naplánovány dva. Oba agregáty schématu V6 spolupracují s šestistupňovým automatem s možností sekvenční manuální volby. Třílitrový benzinový motor má výkon 215 koní (158 kW) při 6000 otáčkách, maxima kroutícího momentu 290 Nm dosáhne při 3750 ot./min.

Pro obdivovatele vynálezu Rudolfa Diesela je připraven 2,7 litr HDi dopovaný biturbem s 208 koňmi (153 kW) výkonu (při 4 tisících otáčkách) a 440 Nm kroutícího momentu (1900 ot./min).

Nesplněné očekávání
Příliš nadšeni ze zážehového motoru Italové nejsou. Říkají, že největším kladem třílitrového benzinového šestiválce je jeho tichost. Dynamika ovšem zůstává za očekáváním, vyvolaným hodnotami na papíře.

V Citroënu C6 se sedí o něco výš, než bývá u aut této kategorie zvykem. Řidiči vyznávající sportovní pozici za volantem možná budou ohrnovat nos, alespoň ale z auta dobře uvidí. I přes omezené rozsahy nastavení volantu najde svou polohu každý. Díky velkorysým rozměrům a nekonvenčním tvarům karoserie není C6 milovníkem úzkých uliček, parkovací senzory jsou v tomto případě nezbytností.

V ceníku najdeme položky, které ceník leckterého renomovanějšího konkurenta nezná. V základní výbavě najdeme aktivní tempomat, dvouzónovou klimatizaci, automatické stěrače a bixenonové světlomety, elektrická sedadla a především devět airbagů.

Druhý stupeň výbavy Lignage nabídne navíc parkovací asistent, elektrochromatická zrcátka, inteligentní světlomety, které umí koukat za roh, o palec větší litá kola (18“), lepší sedadla a především projekční displej, promítající nejdůležitější provozní údaje na čelní sklo v úrovni řidičových očí.

Top verze Exclusive má kožený interiér, oživený doplňky z ušlechtilého dřeva, zadní vyhřívaná sedadla, systém, který řidiče ohlídá, aby nevyjel z jízdního pruhu, navigační systém se sedmipalcovým displejem a audiosoustavu s deseti reproduktory.

Muší váha
První co řidiče při rozjezdu zaujme je neuvěřitelná lehkost řízení. Volant jakoby se točil naprázdno až do nějakých 40-50 km/h. Naštěstí dá poté řídící centrum auta povel posilovači a se vzrůstající rychlostí servo "tuhne".

Citroën vkládá velké naděje do německého trhu. C6 se tváři, že jsou německé autobahnen jeho přirozeným prostředím. Na dálnici je C6 ve svém živlu. Posádka ocení vysoký komfort cestování, vadou na kráse je ale aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

Když je jízda plavbou
C6 spoléhá - a nemůže to ani být jinak - na dnes již legendární hydropneumatické odpružení podvozku. Centrální mozek až 400x za sekundu vyhodnotí parametry každého kola (zohledňuje povrch silnice, rychlost, styl jízdy...) a podle toho upravuje tuhost a vybere jeden ze šestnácti módů pérování.

Řidič má na výběr ze dvou režimů: Normal a ztužený Sport s rychlejšími reakcemi. Může také – podobně jako u ostatních velkých Citroenů - měnit světlou výšku.

Když řídící jednotka odhalí rozrytý povrch, zvedne podvozek o centimetr, při vysokých rychlostech auto naopak přiblíží k zemi a vysune z víka kufru přítlačné křídlo.

Auto se po silnici po citroënovsku nese. C6 pluje téměř na vzduchovém polštáři, malé díry a výstupky jako by na silnicích nebyly, přes rolety a větší díry se auto velkoryse zhoupne.

V zatáčkách velký citroën bojuje statečně. Velikost auta předjímá boční setrvačnost, je třeba také počítat s lehkou nedotáčivostí. Při čistém jízdním stylu a vyvarování se prudkých manévrů ani není nutné využívat sportovní režim. Při jeho aktivaci se však zlepší přesnost a auto udělá dojem i na sportovce za volantem.

České ceny
Na český trh dorazí Citroën C6 na přelomu února a března nastávajícího roku. Cena základní verze s benzinovým motorem byla stanovena na 1 250 tisíc korun, za naftový agregát bude třeba připlatit 80 tisíc.

Auto hodné Fantomase a hlav států se vrací do nabídky Citroënu.

Citroën se vrací do světa aut nejvyšší kategorie, ovšem po svém; tradiční schémata staví na hlavu a chce být středem pozornosti, jako tolikrát ve slavné minulosti. Auto pro pány ředitele přece nemusí být nudné a upjaté.

Roky běží, mění se móda a chutě zákazníků, základní dvě ingredience receptu Citroënu ale zůstávají: předlouhá příď a krátká záď. C6 tak navazuje na předchůdce DS, CX i XM.

Motory jsou pro C6 naplánovány dva. Oba agregáty schématu V6 spolupracují s šestistupňovým automatem s možností sekvenční manuální volby.

Motory jsou pro C6 naplánovány dva. Oba agregáty schématu V6 spolupracují s šestistupňovým automatem s možností sekvenční manuální volby.

První co řidiče při rozjezdu zaujme je neuvěřitelná lehkost řízení. Volant jakoby se točil naprázdno až do nějakých 40-50 km/h.

"Toužil po něm i francouzský prezident Jacques Chirac. A nedostal jej zadarmo, zaplatil dokonce víc, protože dostal C6 opancéřovanou," napsal deník la Repubblica.

Zajímavý detail Citroënu C6: okna dveří postrádají rámy

V Citroënu C6 se sedí o něco výš, než bývá u aut této kategorie zvykem. Řidiči vyznávající sportovní pozici za volantem možná budou ohrnovat nos, alespoň ale z auta dobře uvidí.

Na dálnici je C6 ve svém živlu. Posádka ocení vysoký komfort cestování, vadou na kráse je ale aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

Na dálnici je C6 ve svém živlu. Posádka ocení vysoký komfort cestování, vadou na kráse je ale aerodynamický hluk při vysokých rychlostech.

C6 spoléhá - a nemůže to ani být jinak - na dnes již legendární hydropneumatické odpružení podvozku.

První co řidiče při rozjezdu zaujme je neuvěřitelná lehkost řízení. Volant jakoby se točil naprázdno až do nějakých 40-50 km/h. Naštěstí dá poté řídící centrum auta povel posilovači a se vzrůstající rychlostí servo "tuhne".

Ve vyšších stupních výbavy je také projekční displej, promítající nejdůležitější provozní údaje na čelní sklo v úrovni řidičových očí.

Auto se po silnici po citroënovsku nese. C6 pluje téměř na vzduchovém polštáři, malé díry a výstupky jako by na silnicích nebyly, přes rolety a větší díry se auto velkoryse zhoupne.

Citroën vkládá velké naděje do německého trhu. C6 se tváři, že jsou německé autobahnen jeho přirozeným prostředím.

Řidič má na výběr ze dvou režimů: Normal a ztužený Sport s rychlejšími reakcemi. Může také – podobně jako u ostatních velkých Citroenů - měnit světlou výšku.

Nejatypičtější částí karoserie je záď. Tu tvoří krátký a masivní kufr, sevřený v bumeranzích zadních svítilen, nad ním je pak konkávní zadní okno.

V zatáčkách velký citroën bojuje statečně. Velikost auta předjímá boční setrvačnost, je třeba také počítat s lehkou nedotáčivostí.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.