Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C6 Lignage: limuzína z jiné galaxie

  9:05aktualizováno  9:05
Ač byl koncept z kuchyně Citroënu pojmenovaný C6 Lignage hvězdou Ženevského autoslonu už v roce 1999, dnes jsou na pořadu dne úvahy o jeho zařazení do modelové škály francouzského výrobce.

Poté, co model XM definitivně odešel do "automobilového důchodu" plnil úlohu vlajkové lodi automobilky model C5. Svými rozměry však nemohl dostatečně uspokojit zákazníky automobilky navyklé na komfortní svezení v Citroënových korábech.

Jak se však zdá důstojného nástupce našla automobilka právě ve studii C6 Lignage. Radikálním a odvážným designem dává připomenout na jeden z nejslavnějších vozů automobilové historie Citroën DS, který v době svého uvedení též způsobil notný rozruch.

Hlavním záměrem C6 Lignage je nabídnout svému uživateli originální vůz, s interiérem hýčkajícím pasažéry. Charakteristický design nešetří odvážnými technickými, či stylistickými řešeními.

Citroën tak potvrzuje záměr odlišit se od konvenční produkce, kterou nabízí konkurence s myšlenkou uspokojit trochu všechny a zároveň nikoho úplně.

Pojmenováním C6 se automobilka odvolává na velký a luxusní vůz třicátých let, který byl jakýmsi "zakladatelem rodu" největších Citroënů.

Čisté a dynamické křivky, kterými studie Lignage přímo plýtvá, zdůrazňují myšlenku jednoduchosti. I přesto, nebo právě proto, je C6 Lignage i na pouhých obrázcích velmi působivým "vozem z jiného světa".

Jednoduché linie napovídají mnohé o starostlivosti návrhářů o maximální aerodynamičnost. Minimum zbytečných detailů vystupujících z hmoty vozu a narušujících nerušené obtékání vzduchu, působí kladně i na spotřebu, nemluvě o snížení aerodynamického hluku.

Konvenční zpětná zrcátka jsou pro "cé-šestku" přežitkem, kamery je plně nahradí. Rozsáhlé prosklené plochy umožní posádce dostatečnou komunikaci s okolím.

Více než tři metry rozvoru vozu umožnily návrhářům navrhnout dostatečně velký vnitřní prostor. Ani sebeurostlejší cestující na zadních sedadlech tak nebudou muset strádat díky nedostatku místa. Křesla cestujících vyvedena v jemné kůži, která ladí s interiérem vozu vykládaným ušlechtilým dřevem, poskytnou posádce dostatečnou míru pohodlí a reprezentativnosti.

Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví pohonné jednotky známé z modelu 607 z produkce sesterské automobilky Peugeot. To "nejmenší" co by měli u Citroënu zákazníkům nabídnout je "stošedesátikoňový" motor 2,2. Třílitr disponující výkonem 200 koní pak bude určen těm, kteří nehledí na spotřebu a nenechají si ujít požitek z dynamického a rychlého svezení. Šetřivější vyznavači pohodlí pak uvítají diesel 2,2 litru (130 koní).

Konečné datum uvedení není ještě zdaleka stanoveno. Je velmi pravděpodobné, že konečná podoba VELKÉHO Citroënu se už příliš měnit nebude. Dá se však předpokládat, že finální verze bude "očištěna"  od futurizujících výstřelků, které by méně "osvícení" zákazníci odmítli akceptovat.

Těšíte se na "vesmírné plavidlo" z galaxie Citroën? Co na C6 říkáte?  Napište nám do diskuze pod článkem.

Koncept z kuchyně Citroënu pojmenovaný C6 Lignage hvězdou Ženevského autoslonu už v roce 1999

Čisté a dynamické křivky, kterými studie Lignage přímo plýtvá, zdůrazňují myšlenku jednoduchosti.

I přesto, nebo právě proto, je C6 Lignage i na pouhých obrázcích velmi působivým "vozem z jiného světa".

Jednoduché linie napovídají mnohé o starostlivosti návrhářů o maximální aerodynamičnost.

Ani sebeurostlejší cestující na zadních sedadlech tak nebudou muset strádat díky nedostatku místa.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz