Citroën C6 Lignage: limuzína z jiné galaxie

  • 19
Ač byl koncept z kuchyně Citroënu pojmenovaný C6 Lignage hvězdou Ženevského autoslonu už v roce 1999, dnes jsou na pořadu dne úvahy o jeho zařazení do modelové škály francouzského výrobce.

Poté, co model XM definitivně odešel do "automobilového důchodu" plnil úlohu vlajkové lodi automobilky model C5. Svými rozměry však nemohl dostatečně uspokojit zákazníky automobilky navyklé na komfortní svezení v Citroënových korábech.

Jak se však zdá důstojného nástupce našla automobilka právě ve studii C6 Lignage. Radikálním a odvážným designem dává připomenout na jeden z nejslavnějších vozů automobilové historie Citroën DS, který v době svého uvedení též způsobil notný rozruch.

Hlavním záměrem C6 Lignage je nabídnout svému uživateli originální vůz, s interiérem hýčkajícím pasažéry. Charakteristický design nešetří odvážnými technickými, či stylistickými řešeními.

Citroën tak potvrzuje záměr odlišit se od konvenční produkce, kterou nabízí konkurence s myšlenkou uspokojit trochu všechny a zároveň nikoho úplně.

Pojmenováním C6 se automobilka odvolává na velký a luxusní vůz třicátých let, který byl jakýmsi "zakladatelem rodu" největších Citroënů.

Čisté a dynamické křivky, kterými studie Lignage přímo plýtvá, zdůrazňují myšlenku jednoduchosti. I přesto, nebo právě proto, je C6 Lignage i na pouhých obrázcích velmi působivým "vozem z jiného světa".

Jednoduché linie napovídají mnohé o starostlivosti návrhářů o maximální aerodynamičnost. Minimum zbytečných detailů vystupujících z hmoty vozu a narušujících nerušené obtékání vzduchu, působí kladně i na spotřebu, nemluvě o snížení aerodynamického hluku.

Konvenční zpětná zrcátka jsou pro "cé-šestku" přežitkem, kamery je plně nahradí. Rozsáhlé prosklené plochy umožní posádce dostatečnou komunikaci s okolím.

Více než tři metry rozvoru vozu umožnily návrhářům navrhnout dostatečně velký vnitřní prostor. Ani sebeurostlejší cestující na zadních sedadlech tak nebudou muset strádat díky nedostatku místa. Křesla cestujících vyvedena v jemné kůži, která ladí s interiérem vozu vykládaným ušlechtilým dřevem, poskytnou posádce dostatečnou míru pohodlí a reprezentativnosti.

Pod kapotou se s největší pravděpodobností objeví pohonné jednotky známé z modelu 607 z produkce sesterské automobilky Peugeot. To "nejmenší" co by měli u Citroënu zákazníkům nabídnout je "stošedesátikoňový" motor 2,2. Třílitr disponující výkonem 200 koní pak bude určen těm, kteří nehledí na spotřebu a nenechají si ujít požitek z dynamického a rychlého svezení. Šetřivější vyznavači pohodlí pak uvítají diesel 2,2 litru (130 koní).

Konečné datum uvedení není ještě zdaleka stanoveno. Je velmi pravděpodobné, že konečná podoba VELKÉHO Citroënu se už příliš měnit nebude. Dá se však předpokládat, že finální verze bude "očištěna"  od futurizujících výstřelků, které by méně "osvícení" zákazníci odmítli akceptovat.

Těšíte se na "vesmírné plavidlo" z galaxie Citroën? Co na C6 říkáte?  Napište nám do diskuze pod článkem.

Koncept z kuchyně Citroënu pojmenovaný C6 Lignage hvězdou Ženevského autoslonu už v roce 1999

Čisté a dynamické křivky, kterými studie Lignage přímo plýtvá, zdůrazňují myšlenku jednoduchosti.

I přesto, nebo právě proto, je C6 Lignage i na pouhých obrázcích velmi působivým "vozem z jiného světa".

Jednoduché linie napovídají mnohé o starostlivosti návrhářů o maximální aerodynamičnost.

Ani sebeurostlejší cestující na zadních sedadlech tak nebudou muset strádat díky nedostatku místa.