Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroen C6: nový koráb pro Fantomase

  11:32aktualizováno  11:32
Ladnost, elegance a rafinovanost se zhmotnily v nové vlajkové lodi Citroënu. Studie francouzské automobilky patří k tomu nejlepšímu, co lze na autosalonech najít. Při tvorbě "Cé-šestky" se designéři také odmítli omezovat v rozletu.

Nové citroëny sice příliš jednotně nevypadají, co kus - to originál.

Ale každý z těch originálů stojí za to.

Francouzský koráb, který bude jednou z nejobletovanějších novinek ženevského autosalonu, vypadá dostatečně tajemně, ladně a honosně.

Velké "šéfovské" auto, přeci nemusí být usedlé a nenápadné. Jednoduché linie, mohutné hmoty a originální detaily dělají z C6 více než důstojného nástupce slavných velkých citroënů. Svatořečená pramatka všech krásných aut - "Bohyně" (pravým označením Citroen DS) se rozhodně stydět nemusí.

Tříprostorové limuzíny jsou podle myšlení Citroënu příliš nudné. A tak je novinka spíše jen dvouapůlprostorová. Nekonečně dlouhý "čumák" ladná linie střechy a malý oblý půlprostor kufru by naznačoval spíše na liftback, než na sedan pro Jacquesa Chiraka.

Aerodynamika, na kterou si můžeme sáhnout, tak lze jednoduše nový citroën popsat. Tvary a linie, které je potřeba zdůraznit, vykreslují chromové lišty. Na první pohled zaujme dlouhatánský rozvor (kola tak nepřekáží dveřím) a jednolitá plocha skla, která není narušována rámy oken dveří.

Brada divákovi poklesne ještě níž při pohledu na záď auta. Z obrázků to není patrné, ale podle tvrzení Citroënu je konkávní (vypouklé dovnitř). Oblé víko kufru je jakoby "utopené" vzhledem k bokům s integrovanými světly velmi netradičního tvaru, až bude C6 svištět po dálnici vysune se z něho spojler.

Zvláštní efekty Citroën
Jako správný citroën, musí i C6 nabídnout technické lahůdky, na které konkurence závistivě hledí. Aktivní podvozek s variabilním hydropneumatickým odpružením, ochotný vyžehlit i to co natropí zimní mrazy na našich silnicích, patří k citroënům už několik desetiletí. Novější lahůdkou je systém hlídající řidiče před vyjetím z pruhu, nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Samozřejmostí jsou světla, která vidí za roh, parkovací asistent vpředu i vzadu, nebo elektronická parkovací brzda.

Maxilahůdka
Tou je systém projekce informací na čelní sklo, který umožňuje zobrazovat na čelním skle nejdůležitější informace, jako jsou rychlost vozidla nebo pokyny navigačního systému. Vše v zájmu zlepšení aktivní bezpečnosti.

Jistě pane prezidente
Stevardka se do Citroënu C6 přeci jen asi nevejde. O pohodlí posádky se ale dostatečně postará čtyřzónová klimatizace, elektricky posuvná a nastavitelná zadní sedadla, nebo vrstvená boční skla.

Srdce šelmy
Motory si "Cé-šestka" vypůjčila od lví sestřenice - Peugeotu 607. Jisté jsou prozatím dva šestiválce. Třílitrový benzinový s výkonem 215 koní (155 kW) a 2,7litrový diesel HDi s filtrem pevných čístic nabízející služby 208 koňového stáda (150 kW). Motory spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Spekuluje se i o slabších motorech, které by měly najít cestu pod kapotu velkého citroënu. Co třeba čtyřválce 2,0 (150 koní, benzinový) a 2,2 litru (133 koní, naftový)?

Au revoir v Ženevě, Fantomasi!

Autoři: ,



Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Hyundai i10 1,0   Family +
Hyundai i10 1,0 Family +

r.v. 2017, naj. 3 482 km, benzín
177 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz