Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroen C6: nový koráb pro Fantomase

  11:32aktualizováno  11:32
Ladnost, elegance a rafinovanost se zhmotnily v nové vlajkové lodi Citroënu. Studie francouzské automobilky patří k tomu nejlepšímu, co lze na autosalonech najít. Při tvorbě "Cé-šestky" se designéři také odmítli omezovat v rozletu.

Nové citroëny sice příliš jednotně nevypadají, co kus - to originál.

Ale každý z těch originálů stojí za to.

Francouzský koráb, který bude jednou z nejobletovanějších novinek ženevského autosalonu, vypadá dostatečně tajemně, ladně a honosně.

Velké "šéfovské" auto, přeci nemusí být usedlé a nenápadné. Jednoduché linie, mohutné hmoty a originální detaily dělají z C6 více než důstojného nástupce slavných velkých citroënů. Svatořečená pramatka všech krásných aut - "Bohyně" (pravým označením Citroen DS) se rozhodně stydět nemusí.

Tříprostorové limuzíny jsou podle myšlení Citroënu příliš nudné. A tak je novinka spíše jen dvouapůlprostorová. Nekonečně dlouhý "čumák" ladná linie střechy a malý oblý půlprostor kufru by naznačoval spíše na liftback, než na sedan pro Jacquesa Chiraka.

Aerodynamika, na kterou si můžeme sáhnout, tak lze jednoduše nový citroën popsat. Tvary a linie, které je potřeba zdůraznit, vykreslují chromové lišty. Na první pohled zaujme dlouhatánský rozvor (kola tak nepřekáží dveřím) a jednolitá plocha skla, která není narušována rámy oken dveří.

Brada divákovi poklesne ještě níž při pohledu na záď auta. Z obrázků to není patrné, ale podle tvrzení Citroënu je konkávní (vypouklé dovnitř). Oblé víko kufru je jakoby "utopené" vzhledem k bokům s integrovanými světly velmi netradičního tvaru, až bude C6 svištět po dálnici vysune se z něho spojler.

Zvláštní efekty Citroën
Jako správný citroën, musí i C6 nabídnout technické lahůdky, na které konkurence závistivě hledí. Aktivní podvozek s variabilním hydropneumatickým odpružením, ochotný vyžehlit i to co natropí zimní mrazy na našich silnicích, patří k citroënům už několik desetiletí. Novější lahůdkou je systém hlídající řidiče před vyjetím z pruhu, nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Samozřejmostí jsou světla, která vidí za roh, parkovací asistent vpředu i vzadu, nebo elektronická parkovací brzda.

Maxilahůdka
Tou je systém projekce informací na čelní sklo, který umožňuje zobrazovat na čelním skle nejdůležitější informace, jako jsou rychlost vozidla nebo pokyny navigačního systému. Vše v zájmu zlepšení aktivní bezpečnosti.

Jistě pane prezidente
Stevardka se do Citroënu C6 přeci jen asi nevejde. O pohodlí posádky se ale dostatečně postará čtyřzónová klimatizace, elektricky posuvná a nastavitelná zadní sedadla, nebo vrstvená boční skla.

Srdce šelmy
Motory si "Cé-šestka" vypůjčila od lví sestřenice - Peugeotu 607. Jisté jsou prozatím dva šestiválce. Třílitrový benzinový s výkonem 215 koní (155 kW) a 2,7litrový diesel HDi s filtrem pevných čístic nabízející služby 208 koňového stáda (150 kW). Motory spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Spekuluje se i o slabších motorech, které by měly najít cestu pod kapotu velkého citroënu. Co třeba čtyřválce 2,0 (150 koní, benzinový) a 2,2 litru (133 koní, naftový)?

Au revoir v Ženevě, Fantomasi!

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.