Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C8: bezpečný a žíznivý

  12:02aktualizováno  12:02

hodnocení iDNES 4/5

Automobilka Citroën prodává luxusní velkoprostorový vůz C8 už od podzimu loňského roku. Nahradila tak ve své nabídce model Evasion. "Céosmička" patří k sourozencům Peugeotu 807, Fiatu Ulysse a Lancii Phedra, vzniklým ze spolupráce koncernů PSA a Fiat. V testu redakce iDNES byl Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V, střední výbavou SX a pěti místy. Vůz upoutal bezpečnostními prvky a základní výbavou, nepříliš přesvědčivé bylo řazení či úzké sedačky ve druhé a třetí řadě. Testovaný diesel mohl být o litr střídmější.
VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED

Delší i širší je například Chrysler Voyger, šířkou předčil "céosmičku" s 1,86 metru i Renault Espace. Citroën C8 sdílí s platformovými kolegy i množství detailů jako jsou směrovky integrované do zpětných zrcátek, spojené kliky předních i bočních dveří, shodně klenutá přístojová deska a půlkruhový středový panel, podobná dispozice interiéru a mnoho prosklenných ploch. Za příplatek 51 tisíc korun lze interiér zkomfortnit přikoupením tří elektricky ovládaných střešních oken (posuvné střešní okno s elektrickým ovládáním nad každou řadou sedadel).

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

INTERIÉR A KUFR

Motorista může dále sledovat digitální displej pod kruhovými přístroji informující o čase a venkovní teplotě, naladěné rozhlasové stanici, ale rovněž o spotřebě nebo počtu kilometrů chybějících k servisní prohlídce. Další displej s počtem ujetých kilometrů na řidiče vykukuje zpoza věnce volantu (mimochodem dobře padnoucí do ruky) a obrazovky konečně doplňuje panel na středovém sloupku vedle řadící páky. Ten je součástí systému klimatizace a vyhřívání. Pracoviště řidiče se sice díky počtu rozptýlených displejů podobá kokpitu letadla, ale v tomto případě možná méně mohlo znamenat více.






Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.