Citroën C8: bezpečný a žíznivý

  • 16

hodnocení iDNES 4/5

Automobilka Citroën prodává luxusní velkoprostorový vůz C8 už od podzimu loňského roku. Nahradila tak ve své nabídce model Evasion. "Céosmička" patří k sourozencům Peugeotu 807, Fiatu Ulysse a Lancii Phedra, vzniklým ze spolupráce koncernů PSA a Fiat. V testu redakce iDNES byl Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V, střední výbavou SX a pěti místy. Vůz upoutal bezpečnostními prvky a základní výbavou, nepříliš přesvědčivé bylo řazení či úzké sedačky ve druhé a třetí řadě. Testovaný diesel mohl být o litr střídmější.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA VNĚJŠÍ VZHLED Delší i širší je například Chrysler Voyger, šířkou předčil „céosmičku“ s 1,86 metru i Renault Espace. Citroën C8 sdílí s platformovými kolegy i množství detailů jako jsou směrovky integrované do zpětných zrcátek, spojené kliky předních i bočních dveří, shodně klenutá přístojová deska a půlkruhový středový panel, podobná dispozice interiéru a mnoho prosklenných ploch. Za příplatek 51 tisíc korun lze interiér zkomfortnit přikoupením tří elektricky ovládaných střešních oken (posuvné střešní okno s elektrickým ovládáním nad každou řadou sedadel). Může se hodit Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz INTERIÉR A KUFR Motorista může dále sledovat digitální displej pod kruhovými přístroji informující o čase a venkovní teplotě, naladěné rozhlasové stanici, ale rovněž o spotřebě nebo počtu kilometrů chybějících k servisní prohlídce. Další displej s počtem ujetých kilometrů na řidiče vykukuje zpoza věnce volantu (mimochodem dobře padnoucí do ruky) a obrazovky konečně doplňuje panel na středovém sloupku vedle řadící páky. Ten je součástí systému klimatizace a vyhřívání. Pracoviště řidiče se sice díky počtu rozptýlených displejů podobá kokpitu letadla, ale v tomto případě možná méně mohlo znamenat více.