Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

DS už není Citroën a chce konkurovat Audi. Koncept Divine ukazuje čím

  8:00
Na pařížském autosalonu se z modelové řady DS od Citroënu stává samostatná značka. Nový výrobce přivezl koncept Divine, na kterém ukazuje originální designový styl. Zvenku atraktivní hatchback překvapuje především variabilním interiérem. Lze ho přestavět k nepoznání za pouhých 15 minut. Rodina tak může mít tři auta v jednom.
DS Divine

DS Divine | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Řada DS byla dosud pro Citroën velmi důležitá. Za standardní techniku v lepším kabátku si totiž může účtovat nadprůměrné ceny a tento postup mu zatím vychází. Třeba v Číně modely DS prodává zcela samostatně ve vlastní prodejní síti a na nezájem zákazníků si rozhodně nemůže stěžovat.

Značka DS se od Citroënu zcela oddělí i v Evropě a její oficiální představení probíhá právě teď na pařížském autosalonu. Od roku 2020 chce být značka DS konkurencí třeba pro Audi.

DS Divine

Nový směr značky ukazuje v Paříži koncept Divine, který toho se současnou prémiovou produkcí Citroënu nemá příliš společného. Extrémně široký hatchback má velmi ostře řezané rysy s mnoha prolisy, které mu přidávají na sportovním vzhledu. Je jasné, že koncern PSA chce výrazně odlišit prémiové modely DS od běžné produkce, což dosud v plné míře neplatilo.

Základní linie můžeme považovat za předobraz sériových modelů řady DS, ale některé detaily jasně patří ryze designérským hrátkám pro výstavy a přehlídky. Zvenku to platí především o střeše a "zadním oknu" s károvaným vzorem, který mění vzhled podle úhlu pohledu. Průhled vzad řeší kamery, které obraz promítají do zpětného zrcátka.

Čisté linie zádi stojí za pozornost, divine dokazuje, že méně je mnohdy více. Hezká jsou i tvarově jednoduchá koncová světla. Spojujícím motivem jsou pak kosočtverce. Vedle střechy je najdeme i v detailech přední masky, v zadních světlech a v interiéru.

To nejpodstatnější se však odehrává uvnitř. Interiér je sám o sobě velmi futuristický a můžeme jen stěží předpokládat, že v takové podobě dorazí do sériové produkce. Ale to není u prototypů a výstavních konceptů nic neobvyklého. Značka DS ovšem extravaganci v interiéru posunula ještě dále. Vzhled vnitřku totiž lze změnit za pár minut podle chuti majitele.

Operace výměny některých panelů interiéru trvá 15 minut a pro Paříž si Citroen vymyslel tři vzory. Mění se na neobvykle tvarované palubní desce, která plynule přechází do středového panelu a také do dveřních výplní. Základní Male je určen mužům a představuje vcelku decentní karbonový povrch palubní desky a výplně dveří. K jednoduchému karbonu vcelku dobře ladí neobvyklý tvar zbytku středového panelu.

DS Divine

To samé platí i o dámském vzoru Parisienne Chic. Ten kombinuje světlý povrch palubní desky s vyšívanými plochami saténu v kombinaci s kůží. Třetí verze interiéru se jmenuje Fatale Punk a bude pravděpodobně pro nekonvenční dcery majitelů. Kombinuje kosočtvercový plastický vzor a křišťály od Swarovskiho. Tato poslední varianta je poněkud přeplácaná a velké plochy vypadají jako koženková dečka přes motor ve starých náklaďácích nebo autobusech.

V této podobě se interiér těžko dočká sériové produkce, Citroën spíš chtěl ukázat, že i poměrně jednoduchou výměnou lze interiér výrazně změnit. Otázkou je, jestli něco takového budou zákazníci vyžadovat.

Divine není velké auto, patří zcela jasně mezi kompakty. S délkou 4,21 metru zapadá mezi VW Golf, Citroën C4, Renault Megane a další obvyklou produkci. Liší se šířkou, téměř dva metry jsou naopak hodně a ve městě to jistě nebude při parkování výhoda. Navíc především cestující vepředu nemají nadbytek prostoru. Výška 1,36 metru pak odkazuje na dynamické rysy karoserie.

Koncept pohání stejný motor jako koncernový Peugeot RCZ R. Má objem 1,6 litru a výkon 200 kW. Ale příliš podstatné to není, Divine je koncept a ten si špičkový agregát zaslouží. Produkční vozy budou mít širší výběr a převážně slabší agregáty. Koncept má pohon předních kol, výkon na ně posílá automatická převodovka.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...