Automobilový manýrismus v praxi. DS 3 Crossback je plný kosočtverců

  18:00aktualizováno  18:00
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Značka DS, která je luxusní odnoží Citroënu, rychle přenáší svoji pozornost do kategorie crossoverů. Nástupcem třídveřového hatchbacku DS 3 se stává pětidveřové SUV s přívlastkem Crossback.

DS 3 CROSSBACK | foto: Citroën

S představením nové DS 3 dochází u francouzské značky k první generační obměně. Tento model stál v roce 2010 u vzniku stylové řady citroënů, která se postupně proměnila v samostatnou značku. Druhá generace pro změnu je na počátku nové éry DS – ta se nese v duchu crossoverů a SUV a ve velkém sází na elektrifikaci. Ano, až DS 3 Crossback v příštím roce dorazí do prodeje, bude vedle klasických maloobjemových motorů mít také čistě elektrický pohon.

DS 3 Crossback
DS 3 Crossback

Značka DS sází především na design a dojem luxusu, a tak nový crossback dostal nepřehlédnutelné tvary. Příď je plná lomených křivek, které odkazují na písmeno S v logu značky. Výsledkem je komplikovaný tvar předních diodových světlometů, který si s ničím jiným nespletete, navíc z nich „stékají“ zakroucené proužky pro denní svícení.

Autosalon Paříž 2018

Střecha je stejně jako u předchozí DS 3 v kontrastním odstínu, černé boční sloupky vytvářejí dojem, že se nad autem vznáší. Na bocích zaujme i další odkaz na předchozí model, takzvaná ploutev, která vystupuje z boční linie nahoru ve směru B sloupku. Ovšem u prvního DS 3 to mělo opodstatnění, v tomto případě je to čistě samoúčelná manýra, která navíc bude zadním cestujícím překážet ve výhledu.

Největší chloubou exteriéru jsou zapuštěné kliky dveří. Ty se buď vysunou automaticky, když se přiblížíte k autu – to pokud máte systém bezklíčkového odemykání, nebo se vysunou po zamáčknutí. Zpět do dveří se kliky ukryjí po zamčení vozu, ať už při odchodu nebo automaticky po rozjezdu.

DS 3 CROSSBACK

Interiér, jaký jste ještě nikdy neviděli

Francouzi jsou vyhlášení kreativním přístupem k návrhu aut a v případě DS 3 Crossback se opravdu vyřádili. I tak obyčejná věc, jako jsou výplně dveří, hýří nevšedními nápady – madlo pro zavírání dveří je nezvykle vysoko a vnitřní klika se nachází až pod ním místo nahoře. Dveře jsou částečně potažené Alcantarou a jejich součástí je i výdech klimatizace.

Ta  se poněkud překvapivě ovládá tlačítky, která jsou seskupená do kosočtverců. Stejný tvar mají i centrální výdechy klimatizace. Kosočtverec je  dominantní prvek interiéru – obklopuje digitální přístrojový štít, zdobí spodní příčku volantu a tvoří motiv na pozadí displeje multimediálního systému.

DS 3 CROSSBACK
DS 3 CROSSBACK

Dnes nezvyklým prvkem je také ovládání elektrického stahování oken mezi sedadly. A aby se neobvyklé prvky nesoustředily jen do přední části interiéru, nezvyklé uspořádání dveřních výplní najdeme i vzadu. Spodní hrana okna se navíc směrem dopředu zcela nekonvenčně zvedá – to je samozřejmě dané již zmiňovanou ploutví na středovém sloupku.

DS 3 Crossback

Nebudete si umět vybrat

Žádné jiné auto konfekční velikosti zřejmě nebude tolik možností individualizace. Na výběr bude několik úrovní výbavy, deset odstínů karoserie a deset různých vzorů kol. Aby byl výběr ještě pestřejší, připravili v DS pět designových balíčků: Montmartre, Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line.

Na dnešní poměry je nečekaně pestrý i výběr pohonných jednotek. Benzinové motory 1,2 PureTech mají výkony 74, 96 a 114 kW, zatímco diesely zastoupí 1,5 BlueHDi se 74 kW. Nabídku brzy doplní i elektrický pohon s výkonem 100 kW, kapacitou baterií 50 kWh a dojezdem 300 km podle metodiky WLTP (podle starší NEDC 480 km).

Fotogalerie

Mimochodem, pokud vás zajímá, s jakou technikou přijdou příští rok Opel Corsa a Peugeot 208, DS 3 Crossback nejspíš má velmi přesnou odpověď. Využívá totiž stejnou modulární platformu, kterou dostane tato dvojice malých hatchbacků.

Novinka značky DS se má začít vyrábět v prosinci a na domácím francouzském trhu se začne prodávat v březnu 2019. V příštím roce dorazí i na český trh. S délkou 4,12 metru karoserií vysokou 1,53 metru bude konkurovat malým crossoverům, jako je Renault Captur, Audi Q2 nebo Mini Countryman.

Autoři:


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Toyota RAV4 přijíždí do Evropy v novém, zatím jen jako hybrid

Toyota RAV4

K pětadvacátým narozeninám modelu RAV4 si Toyota nadělí již pátou generaci. Ta je od pohledu hranatější, ale také...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...

VIDEO: Octavie se vrací závodit na Nürburgring

Octavia Cup

Letošní sezona obnoveného Octavia Cupu pádí do cíle. Po dvanácti odjetých závodech je zde velké finále, na okruhu...



Najdete na iDNES.cz