Citroën DS 6WR | foto: Citroën

Citroën chystá prémiové SUV, které nebude mít pohon všech kol

  • 31
Pravou tvář současné SUV mánie se pravděpodobně rozhodl ukázat Citroën. Novinka DS 6WR totiž vyrazí za zákazníky jen s pohonem předních kol. Čtyřkolka zatím nebude dostupná ani za příplatek. Fešácké auto si nejprve užijí čínští zákazníci.

Původně vozy SUV nahrazovaly klasické off-roady, které se příliš nehodily pro běžný provoz na zpevněných komunikacích. SUV sice neprojely v terénu to co pravověrné teréňáky, ale o to byly univerzálnější. Pohon všech kol jim nechyběl, zpočátku byl víceméně standardem. Jenže jak čas ubíhal a nabídka SUV se rozrůstala, tak se z pohonu všech kol stala příplatková výbava a základní modely mají jen pohon jedné nápravy. Zákazníkům to zjevně vůbec nevadí, oceňují vyšší posed, robustnější konstrukci a do terénu se stejně vůbec nepouštějí.

Citroën to pochopil a nové SUV vypustí na trh jen s pohonem předních kol, čtyřkolku nenabídne ani za příplatek. Tedy alespoň zatím, je možné, že později nabídku upraví. Řeč je o novém SUV z prémiové řady DS a označením DS 6WR. Elegantní vůz se bude nejprve prodávat jen na čínském trhu a do dalších koutů světa se podívá až se zpožděním.

I proto si Citroën vybral pro premiéru autosalon v Pekingu. Čínský trh je pro Citroën velmi důležitý. Firma doufá, že si na něm vynahradí ztráty, které koncern PSA generuje v Evropě. A velmi důležitou součástí nabídky na čínském trhu je právě řada DS. Pro ni Citroën v Číně vytváří speciální síť prodejen a doufá, že luxusní, pohodlné a designově opulentní modely přitáhnou místní zákazníky. Nový model se bude v Číně i vyrábět.

Podobu Citroënu DS 6WR naznačil již loňský koncept Wild Rubis (více zde). I ten měl premiéru v Číně, konkrétně v Šanghaji, kde se autosalon střídá ob jeden rok s autosalonem v Pekingu. Wild Rubis byl větší, než je produkční DS 6WR. Také měl ostřeji řezané tvary karoserie, ale základní koncept se podařilo designérům značky zachovat.

Citroën DS 6WR

Design novinky je uhlazený, líbivý, elegantní. Žádné prvoplánové dramatické křivky, o které se snaží především japonské značky. DS 6WR sází na oblejší tvary a drží se designového jazyka řady DS. Patrné je to na nové přední masce charakteristického tvaru s "fousy" a předních i zadních světlech. Jejich tvary nejsou jednoduché, ale do karoserie výborně zapadají. Celek tak působí harmonicky.

Rozměry patří DS 6WR zhruba do evropské střední třídy SUV, tedy je o trochu větší než například Volkswagen Tiguan, respektive je o 20 centimetrů delší než sesterský Citroën C4 Aircross. Rozměry auta jsou 4,55 × 1,86 × 1,61 metru a rozvor má nadprůměrnou hodnotu 2,73 metru.

Při zahájení prodeje na čínském trhu, bude nové SUV pohánět dvojice zážehových motorů. Oba mají objem 1,6 litru, čtyři válce a jsou přeplňované turbodmychadlem. Dobře známé jednotky 1,6 THP mají výkon 117, nebo 147 kW. Slabší verze nese označení e-THP, silnější pak THP 200.

V obou případech je motor spojen s přední nápravou přes šestistupňovou automatickou převodovku, což je v Číně obvyklý standard u aut podobné třídy. Je jasné, že pro prodej v Evropě bude muset Citroën přidat na výběr dieselové motory a také manuální převodovky. Absenci pohonu všech kol nahradil Citroën sofistikovanou elektronickou kontrolou trakce.

Dostupnost DS 6WR mimo čínské trhy zatím firma nezveřejnila, stejně jako jeho cenu. S ohledem na třídu DS jistě nebude nízká. Detaily by měl Citroën prozradit za pár dnů na Pekingském autosalonu.