Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën jak od Picassa

aktualizováno 
Citroën Picasso patří minimálně ve své první generaci k tomu nejzajímavějším a nejneotřelejšímu, co lze na silnicích potkat. Jak by ale doopravdy vypadalo auto vytvořené světoznámým otcem kubismu, naznačuje lépe nejnovější kreace jednoho britského automechanika, postavená na základech - jak jinak než - citroënu.

První kubistický vůz historii automobilismu? | foto: Daily Mail

Anglickému mechanikovi Andy Saundersovi se zdály výtvory designérů Citroënu málo kubistické.

Vzal si proto na mušku legendárního Citroëna 2CV a vedle něj postavil Picassův portrét Dory Maar. Hranaté a neposlušné tvary přenesl z obrazu na karoserii.

44letý mechanik strávil předěláváním starého citroënu šest měsíců.

"Studoval jsem Picassův obraz a všimnul jsem si, že používal hlavně základní barvy, čehož jsem se při své práci držel," řekl Andy Saunders britskému listu Daily Mail.

Svůj výtvor pojmenoval Picassův Citroën. Prý proto, že má k umělci blíže než podle Saundersových slov nudné rodinné vozidlo Citroën Picasso.

I po rozverné přestavbě auto může na silnici. Netradičně umístěná světla způsobila, že malířem inspirované auto nesmí jezdit po západu slunce. Maximální rychlost je stále 65 mil za hodinu, na tom se nic nezměnilo.

Autor nyní přemýšlí o tom, kde auto skončí. Možná v některém slavném muzeu výtvarného umění. A pokud se takový prodej nepodaří, možná se auto objeví v bazaru.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO  Fastback
Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO Fastback

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín, 1. majitel
1 328 700 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.