Diskuze
Houpavá Kachna slaví sedmdesátiny. Jízda s ní je lék na depresi
Děkujeme za pochopení.
R62i47c10h73a22r64d 61K30r13á94l
Ony vozy vyráběné pro Afriku se jmenovaly Sahara a byly zvláštní v tom, že měly dva motory - pro každou nápravu jeden. Další variantou 2CV byla minidodávka Fourgonnette, poté následovaly verze Dyane, Ami, FAF či Méhari (i s těmito adaptacemi bylo vyrobeno 8 830 679 vozů). A stálo by za zmínku, že "Kachny" si udělaly i jméno ve filmech - ať to bylo v bondovce For Your Eyes Only či ve slavných sériích francouzského Četníka (Louis de Funès), kde ho proháněly svérázné jeptišky, případně i ve snímcích se skupinou Les Charlots (u nás uvádění jako Bažanti).
J68i73ř38í 45Z92ý89k77a
k té Sahaře. Nemělo to jen motor navíc, ale i převodovku. Ty byly ovládány jednou řadící pákou a jedním spojkovým pedálem. Dokonce i klíčky zapalování a startovací tlačítka to mělo dvojmo - pro každý motor zvlášť. I nádrže byly zdvojené a nepropojené. Zajímavé bylo i jejich "bezpečné" umístění pod předními sedadly, přičemž tankovací otvory byly v předních dveřích.
D54a48l23i15b92o35r 33B86a18r27t76o38š
tato vaše "houpavá kachna " se jmenuje UGLY DUCK...tedy OŠKLIVÉ KÁČÁTKO........ to jen tak pro správnost .........pokud vám na ni nějak záleží a pokud ne..je to přece jedno
P37e59t46r 36P91e11t20r
Nevim no. Mit auto, ktere se houpe a muze jet maximalne 80km za hod by ve me vyvolavalo uplne jine pocity jak relaxace
J81a68n 62V51a61l78č35í84k
Nesmíte mít od dvou koní (od toho ono 2CV, tedy "deux chevaux") přehnaná očekávání ;-).
J40a95r79o79m15i15r 12F57a55r48e74k
Rychlejsi nez Ferrari. Stejne kol jako Rolls Royce. Vice prostoru nez Porsche. Citroen 2CV.
J35a43r50o50m37i75r 22F48a15r27e69k
Snad bude odkaz fungovat: http://i.imgur.com/X4h1xYo.jpg
J76i12ř40í 49Z73ý58k91a
pár upřesnění článku a fotogalerie:
1. pokud vím, tak předválečné kusy byly z valné většiny zlikvidovány, aby nepadly do rukou Němců. Přesto se Němcům povedlo ukořistit pár prototypů, které byly přesunuty do Wolfsburgu. Dr. Porsche nad nimi mávl rukou s tím, že je to více kraksna připomínající krabičku na mýdlo, než auto pro lidi. Pokud tedy probíhal vývoj v průběhu války, tak leda na papíře, nebo na malých technických celcích.
2. nezdá se mi, že by se jeden z mnoha srazů konal v jihomoravské Bílině, protože jedna Bilina je sice na jihu, ale stále v Čechách. Navíc kolem této jihočeské vesnice nevede žádná 4 proudovka, jako je na fotce. Takže si myslím, že jde spíše o tradiční každoroční "slet" kachen v severočeské Bílině.
PS: co mi přišlo vtipné na vývoji kachen - původně měly být startovány podobně jako sekačky - šňůrou. Jenže těsně před autosalonem byl "finální" kus zapůjčen dceři hlavního inženýra a ta si při pokusu o nastartování zlomila nehet. Proto byla všechna auta vybavena elektrickým startérem, o kterém původně nechtěli ani slyšet, protože navyšoval hmotnost, kterou i tak proti původnímu zadání značně překračovali.
Finální motor byl navržen za týden Walterem Becchia, karoserii ladili 13let (pravda, započítávám i válku).
Blatníky údajně vyráběli na strojích, které předtím vyráběly blatníky pro užitkové vozy. Tudíž byly silnější, ale na kachnu potřebovali slabší. Tak prostě pro 2CV lisovali dva blatníky naráz. Na jedné kachně jsou tak blatníky o něco větší, na druhé menší
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...